Hästfolk i Uppsala

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare JohannaM
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 305
J

JohannaM

Hej allihopa!

Jag är 23 år och började rida på ridskola när jag var 6 år, red tills jag var 13 då alla kompisar började få egna hästar och på grund av mina föräldrars arbete funkade det inte för oss. Till slut tröttnade jag på att nöta i manegen. Nu, 23 år gammal vill jag inget annat än att börja rida igen, jag tänker inte på något annat. Har ridit mina kusiners fjording och provred en häst (medryttare) häromdagen o det mesta sitter i, behärskar alla gångarter rida lätt, hyfsad sits, kommer ihåg snett igenom, skänkelvikning o.s.v.

Nu till min fråga, vad gör jag? Ska jag satsa på medryttare? Ridskola? Helst skulle jag vilja vara medryttare men samtidigt få undervisning. Finns det någon i Uppsala som vill undervisa mig på er häst? Självklart för bra betalning.

Vad har ni för tips? :)

Sv: Hästfolk i Uppsala

Leta medryttarhäst som du får rida för tränare någon gång i veckan, och kombinera det med ridlektioner på ridskola. Då får du två lektioner i veckan och får både prova att utvecklas med en häst samt erfarenhet av många olika hästar.

Sv: Hästfolk i Uppsala

Ja, jag har körkort och egen bil! :) Hade du något spännande förslag? :)

Liknande trådar

Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 278
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 939
Senast: lilsan
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 331
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Klädråd, bröllop.
  • Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur