Hästförsäkring Agria

domino

Trådstartare
Jag har tecknat försäkring hos Agria för pållen. Ska betala med autogiro per månad hade jag tänkte. Men de tar 3% extra då. Det blir 46kr för min del om man slår ut det på hela premien.

Min fråga är: Är det 46 kr extra om året eller per månad?
Per månad tycker jag blir väl saftigt, blir ju 552 kr extra per år...
Någon som vet hur det fungerar?

Tacksam för svar :bow:

Sv: Hästförsäkring Agria

Ta helårspremien och gånga med 1,03. Blir det 46 :- så är det den totala extra kostnaden. Det är alltså 3,83 extra /månad. Inte så farligt. De flesta tar avgift för att man delar upp betalningen, andra tar ut lite extra redan från början...

Ja men årspremien var mycket dyrare om man jämförde villkoren och det tyckte jag Agria var bättre.

Okej tack så mycket, då vet jag! :bow: 46 kr extra om året är ju en fis i rymden! :p Det står så här i villkoren om kostnader: Betalar du via autogiro höjs årspremien med tre procent vid månads- och halvårsbetalning. Vid helårsbetalning inget procentpåslag.Totala årspremien är 1520:- x 1,03 = 45,6 Har jag fattat rätt då? :o :p

Jajjamensan....du har fattat helt rätt!!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 563
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att... 2
Svar
21
· Visningar
2 126
Senast: Sedna
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 201
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 489

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka