Hästhjälp sökes!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare kowe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 624
K

kowe

Hej mina hästvänner :bump: När jag försöker att rida på mina vänninors hästar och det går inte bra. Hästarna beter sig väldigt konstigt och hoppar gärna i sidled mm. Jag har ett förflutet som ung hästryttare på stadens stall och hade mycket problem med att jag alltid föll till marken, vad gör jag för fel? :confused: Jag har funderat på att börja träna med hästar igen efter alla dessa år men jag känner att detta inte fungerar i min situation.:crazy: Hästhjälp sökes! Kramar från Elisabeht

Sv: Hästhjälp sökes!

Känner du dig nervös när du rider på dom? För vet själv när jag var mindre och var rädd efter att jag hade ramlat av,så dummade sig hästarna ännu mera bara för jag var nervös själv. Det smittar ju av sig på hästen,tyvärr. Vet inte hur dom här hästarna är annars men du ska kanske börja med att rida på ridskola där det finns lugna hästar eller på nån annan häst som du vet är cool av sig:)

Efter som du säger att hästarna hoppar i sidled så misstänker jag att det har med din egen balans att göra. Kanske du inte sitter rak över hästen eller att du inte hittat balansen och omedvetet flyttar vikten åt ena eller andra sidan.

ja du elisabeth, det är nog bara hem att träna upp balansen som dom andra har sagt! sedan är det nog upp till dig om du använder balansen när du rider;P

du kanske håller för hårt? o massa balansträning e ju bra... koppla av o njut av ridturen : )

En del hästar har ju också en tendens att hoppa åt alla möjliga håll för ingenting... rid en lugn häst, och i sällskap av en erfaren ryttare som kan ge dig lite tips.

Eller varför inte börja på Yoga eller gymnastik så du lär dig kontrollera din kropp bättre innan du övar på hästarna.

ja, elisabeth, börja på yoga, har du gjort det förut?!

Nåt jättebra för att träna upp balansen är yogabollar! (tror dom kallas så ialla fall!) Finns en massa övningar och träningar man kan göra med dem.:) Men roligast tycker jag är att bara sitta med benen uppdragna och balansera och kanske ta tid! ;)

knapplån

är det här någon slags skämtinlägg?? först har du problem med hästskit och att hästarna inte gillar att du klappar dom. nu har du problem med att hästarna hoppar åt sidan.. kanske ska börja med någon annan sport?

Jag föreslår att du rider mer nybörjarsäkra hästar, som är mer lugna.Visserligen kan alla hästar bli rädda & skena, hoppa till, stegra men det finns vissa hästar som är lämpligare för ängsliga personer.

knapplån

är det här någon slags skämtinlägg?? först har du problem med hästskit och att hästarna inte gillar att du klappar dom. nu har du problem med att hästarna hoppar åt sidan.. kanske ska börja med någon annan sport?

My thought exactly...

Intressanta är att det verkar vara någon lite äldre som skriver det. Inte nån 7 åring som busar direkt.

Hej mina hästvänner :bump: När jag försöker att rida på mina vänninors hästar och det går inte bra. Hästarna beter sig väldigt konstigt och hoppar gärna i sidled mm. Jag har ett förflutet som ung hästryttare på stadens stall och hade mycket problem med att jag alltid föll till marken, vad gör jag för fel? :confused: Jag har funderat på att börja träna med hästar igen efter alla dessa år men jag känner att detta inte fungerar i min situation.:crazy: Hästhjälp sökes! Kramar från Elisabeht

Promenader är en väldigt skönt träningsform, det kanske är det du ska hålla dig till...:angel:

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 826
Senast: Migo
·
Ridning Hej! Jag är nybliven hästägare sedan 2 månader sedan. Jag köpte en lugn och snäll kille som skulle endast användas till lätt ridning och... 2
Svar
28
· Visningar
7 754
  • Låst
Relationer Kommentaren "desto fler svar desto bättre" lades till då jag vet att nästan ingen människa är den andra lik, men grupper av människor... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 567
Senast: LenaH
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux... 2
Svar
27
· Visningar
5 463
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka