Sv: Hästhoppningen igår...
Jorå, hästar hoppar.. de är fantastiska djur
. Det går, men funktionen skulle vara bättre om utrustningen satt optimalt (vilket den bevisligen inte gör..)
Jorå, hästar hoppar.. de är fantastiska djur
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Diabolical_Kitten skrev:Är det bara jag som reagerade över att många av ryttarna hade sadlat väldigt långt fram?... Sadlarna låg i vissa fall framför manken! Borde inte elitryttare veta bättre än så?... Suck... Speciellt ryttare som Robert Smith. Kom igen...
hovis skrev:Bara en liten fråga. Och vem av dom som startade va du och vilka WC meriter har du??? Jag bara undrar efter som du både verka inneha större kunskap här än dom som IRL bevisat sin skicklighet och kunskap. Tanken har aldrig slagit dig om det kanske istället är så att dom vet och kan medans du själv tror att du kan o vet.
Sanningen är ju den att varje häst inte har sin egna sadel. Det finns inte ekonomi att ha en utprovad exakt korrekt tillpassad sadel till alla hästarna i stallet. De använder typ 5 sadlar på 15 hästar.poloplayer skrev:Tror du verkligen att elitryttare och proffs som lever på sin ridning skulle riskera att använda sadlar, bett osv som inte passar hästen och leder till skador på hästar som är värda miljoner?
![]()
![]()
![]()
snigelfarmor skrev:lånar knapp..
många påstår att de verkligen vet vilken utrustning hästen behöver för att prestera bra, men hur kommer det sig då att de byter bett, förbygel, skydd, pad, vojlock och hjälm HELA TIDEN?
Borde de inte rida på samma bett iallafall som förra världscupen, eller gör dem bara som sponsorn säger, eller nöter de sönder hästens mun med ett bett och sen bytar dem till nästa lanbit?
Blir alltid mest fascinerad över utrustningen på dessa så kallade världshästar. Brukar spela in och sen pausa för att se alla krusiduller de hittat på sen förra veckan![]()
Diabolical_Kitten skrev:Och varför har de då förbyglar och allt vad det heter för att hålla sadlarna på plats? För jag har faktiskt sett hoppryttare som sadlar korrekt, och där sadeln inte glider fram
Diabolical_Kitten skrev:Ge mig en en artikel eller ett namn på en erkänt duktig ET/utprovare som menar att det är bra för hästen att gå med en sadel som ligger på halsen?
Diabolical_Kitten skrev:Men varför var sadlarna felplacerade när de red IN på banan då?
Och varför har de då förbyglar och allt vad det heter för att hålla sadlarna på plats? För jag har faktiskt sett hoppryttare som sadlar korrekt, och där sadeln inte glider fram (elitryttare), och då kan det ju inte vara omöjligt för andra hoppryttare att göra detsamma.
Om det bara är en kort stund så visst, men jag är inte säker på att det i alla fall bara är en kort stund de går med sadlarna så.