Hästkiropraktor/Fysioterapi

Dilli_Blue

Trådstartare
Vet ej om denna tråd hamnar rätt, men om den är fel hoppas jag den bli flyttad rätt.

Jo, min undran är: Vad är det för skillnad på hästkiropraktor och hästfysioterapi..??? Fick råd om att åka till en kiropraktor med min häst, men hittar ingen sådan på nära håll. Hittar däremot flera olika som håller på med fysioterapi.

Snälla hjälp mig, vad är det för skillnad??

Sv: Hästkiropraktor/Fysioterapi

En hästkiropraktor håller oftast endast på med kiropraktik. En hästfysioterapeut jobbar oftast med flera olika terapier dvs. kiropraktik, laser, massage,akupunktu/pressur, stretching m.m.
Equiterapeuter kallas ofta för hästfysioterapeuter också.

Okey, vill du veta en sak...?? hihi

Det gjorde mig bara ännu mer förrvirrad...

Men få jag rådet att åka till en kiropraktor så ska jag helt enkelt göra det, inte åka till en fysioterapi istället..... :confused:

Men eftersom en fysioterapeut sysslar med lite av varje så kan du ju ringa och höra vilken specialitet de har och sen besluta om du ska boka tid eller inte? :idea:

Aha, vilken idè, de e klart jag ska göra det. Jag ska ringa o prata med henne imorron o se vad hon säger. Tackar!! Ucha de bli många samtal för mig att uträtta imon.. hihi

Trodde i min enfalt att det var klart som korvspad! :o Vad är det som du blir mer förvirrad av? Ska svara så enkelt jag kan nästa gång.

Näe, men skämt o sido.. Efter att ha läst det sakta o noga 5 ggr så fattar jag vad de är du skrev.. så nu, nu ser det ljusare ut.. :banana:

Ska ringa den där tjejen som håller på med hästfysioterapi o se vad hon säger.... tack för svaret/en. :bow:

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 595
Senast: Raderad medlem 147980
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 914
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 402
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka