Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
okej.. ja, jag vet inte jag. Känns som att man alltid kommer vilja ha en personbil med sig (jag är väldigt lat, tar bilen överallt, och hatar att vara bunden till en viss plats), och det kan ju bli lite jobbigt. Åh. Så svårt. Jag förstår ju hela den biten med att det är skönt att vara på plats, men jag vet inte om min käre far skulle uppskatta det lika mycket som jag gör. Han tycker att det är ganska skönt att komma ifrån tävlingsplatsen ett tag.
Men det blir ju onekligen trångt med två hästar, all packning, mat och allting, i transporten.. skulle vara skönt med lite mer plats, och att en kan sova medan den andra kör om man åker på långtävlingar!
Har du också c-körkort, eller är det bara din mamma som kör?
Det är väl den enda nackdelen som jag ser det. Att man är bunden. Som tur är har vi ett par bekanta som har transport och brukar åka med dem om vi ska någonstans.
Just nu är det mamma och pappa som kör, mest mamma.
Tyckte det var så jobbigt att ta B-körkortet så har inte börjat med C-kortet än..![]()
Men till höst hade jag tänkt att börja ta tag i det också!
Du får köpa en lastbil med stort kökhaha
annars om du nu vill bo på hotell är det ju bara att köpa en B-korts lastbil och köra in med den till stan/hotellet. Så är det Många som gör.
Har också funderat på att skaffa en, då hästarna åker mkt bättre och jag snart ( om 2 år) har 3 som ska ut på tävling varje helg så måste vi ha en. men får se hur vi gör, köper kanske en B-korts så länge.
På tal om ingenting sådär så har Ketterer kommit med en sjukt snygg ny lastbil. Dock kostar den 5 000 000http://www.blocket.se/vi/15000050.htm?ca=20_s&last=1
Jag har en Volvo Ambassadör - 1997, får in 5 hästar och en bodel för 9 personer.
Nu använder jag den inte så mycket eftersom jag slutat tävlat men när man åker ner och tränar i Skåne så är det perfekt att kunna lasta in 4 hästar och åka
Jag kör själv, ibland mamma men oftast så åker jag även själv också.
Har c - kort.
![]()
detta är inte just min men den ser ut på samma sätt.
Okej, hur gör ni med mat då? (jag vet, mycket tjat om maten, men jag lever typ för att äta..)
Jag har en Volvo Ambassadör - 1997, får in 5 hästar och en bodel för 9 personer.
Nu använder jag den inte så mycket eftersom jag slutat tävlat men när man åker ner och tränar i Skåne så är det perfekt att kunna lasta in 4 hästar och åka
Jag kör själv, ibland mamma men oftast så åker jag även själv också.
Har c - kort.
![]()
detta är inte just min men den ser ut på samma sätt.