Hästliniment till ryttar'n?

Sv: Hästliniment till ryttar'n?

Efter två timmars effektivt målande av boxväggar försökte jag desperat massera mina egna axlar vilket inte alls hjälpte. Liniment. Toppen tänkte jag. Och vips, jag kunde arbeta klart dvs 1,5 timme till utan större besvär.
Suveränt det där.;)

Bara ett litet tips till alla radital användare. Det finns även som salva. Lite lättare att hantera när man ska använda det till sig själv. Flytande tycker jag dock är bäst till hästen då salvan vill på att fastna i pälsen.

Har aldrig fått bra resultat med hästliniment, jag kör med Foreverlivings Heatlotion. Det är UNDERBART!

T o m när jag är riktigt illa däran (kontorsaxlar) räcker en natt med lininmentet för att cirkulationen ska vara igång och smärtan borta.

Rekommenderas VARMT!

SkorpSmulan skrev:
Bara ett litet tips till alla radital användare. Det finns även som salva. Lite lättare att hantera när man ska använda det till sig själv. Flytande tycker jag dock är bäst till hästen då salvan vill på att fastna i pälsen.

Eller så kan man hälla över Raditalen i en sprayflaska.:idea:

Immer

Immer skrev:
Eller så kan man hälla över Raditalen i en sprayflaska.:idea:
...och då ska man komma ihåg att skilja denna flaska från myggmedlet om somrarna. Enligt sur erfarenhet kan de i omärkta, genomskinliga flaskor ha samma färg.:smirk:

Olikfärgade flaskor/korkar/pumpar är bra - spritpenna gnuggas gärna bort, och tejpremsor släpper.

Nog för att jag inte är så ung längre, men virrig är jag INTE :D

Immer

Immer skrev:
Nog för att jag inte är så ung längre, men virrig är jag INTE :D
Då får jag ta och bära det på egna axlar...:angel: Jag har FLERTALET gånger förväxlat innehållet i alla dessa omärkta burkar och flaskor man har i stallskåpen (och hemma i skafferiet...:crazy:). Får skylla på skallskadan... om det skulle gå igenom.:smirk:

Min pålles Arnika gel är kanon till ömma muskler! :)

Jag har provat och det funkar fint, vissa är bättre andra sämre.

Man jag fattar inte hur folk kan använda bluelotion både på sina hästar och på sig själva.
Jag blir rödprickig och det kliar utav bara h*****e, och hästens ben blev förvandlade till telefonstopar. :crazy:

Behöver jag säga att varken jag eller hästen är speciellt förtjusta i det? Allt annat har funkat bra, dock så måste man späda radital ordentligt för han är lite känslig.

Raditals värmesalva är en uppskattad present till min reumatiske morfar ;)

Själv gillar jag Hilton Herbs Leg-Aid!

*knapphugg*

Radital är en stående "vara" hemma och används på ömmande leder, stel nacke/rygg mm. Fungerar även bra på trötta muskler. Tänkte ta hem arnika liniment och prova på sambon. :D Han har väldiga problem med stel nacke/rygg och axlar. Radital hjälper lite grann enl honom. Får se om arnikan ger en bättre blodgenomströmning.

//Alice

ELLER så sätter man bara på en spraypump PÅ raditalflaskan! :idea: Den är av helt vanliga mått, alltså fungerar de flesta sprayannordningar till den... :)

För övrigt har jag provat radital, arnica och blue lotion, tycker dock inte att någon av dem fungerar lika bra som den Ormsalva som säljs för människor. Den luktar dessutom ingenting.

Isbalsam och radital kylgel till mina benhinnor och knän, super!
sen arnika gel på ömma muskler, hälsenor och benhinnor- finns inget bättre:bow:

kl
Arnika gel funkar bra på mina onda och spända muskler.
häromdan halkade jag i frostgräset och hamnade med axeln i backen :devil:
arnika plus massage hjälpte bra :p

jag har känslig hud så av blue lotion så blir jag illröd.. samma med min mamma...

har nån sorts arnika-herbsgel fast den funkade inte riktigt.. iof var den gjord för krosskador..

som en tidigare skrivit i tråden på Foreverliving Aloevera Heatlotion.. den sved med illröd hud och fick sitta med bena i dushen med iskallt vatten rinnande.. det gjorde fasligt ont! outhärdigt!

Isbalsam är det enda som jag känner mig bättre av...

Vad är det som isbalsamet hjälper dig med?

svullnad i tex knä/leder pga ansträngning. ömmande muskler pga slag/överansträngning/träningsvärk

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka