Hästlivet i Kungsör med omnejd?

kopparberg

Trådstartare
Vi åkte förbi Kungsör igår och började fundera på hur det kan vara att bo där? Jag utbildar mig för tillfället, och har jag otur så kommer det inte finnas jobb för mig där jag bor, råkar bo i enda regionen där det är "mättat" på det jag utbildar mig till!
Så tankegångarna går ju om man ska flytta, och i så fall vart? Och just i de trakterna är det stor chans att det ska finnas jobb!
Någon kanske minns jag kollat lite på västkusten också och frågat i en tråd för inte så länge sedan.

Men i allafall, hur är hästlivet i de krokarna? Det är ju Kungsör, Arboga och mot Eskilstuna med omnejd. Såg det i allafall fanns en ridskola/ridklubb i Kungsör. Finns det bra träningsmöjligheter och tränare? Många privata ridhus? Bra stall att inackordera i? Vad kostar hus eller gårdar där? Svårt att hitta boende?
Jag tränar och tävlar hoppning och dressyr i lätt klass, och har börjat med lite avel, har betäckt mitt sto för första gången i år. Så det är ju mina intressen hästmässigt.

Sv: Hästlivet i Kungsör med omnejd?

Kungsörs Ridklubb tycker jag är väldigt trevlig :) Mysig anläggning med bra folk. Tror de har helt okej ridlärare/tränare där med.

Tränartillgången blir väl annars bättre mot E-tuna (men då ökar väl kostnaderna för att ha häst) eller mot Strömholm. Men överlag tycker jag det finns rätt många utbildade tränare i Västmanland.

Finns ganska mycket hästar i kungsör, arboga. Hus på landet med stall finns de väl inte jätte gott om men de finns. ja står själv i arboga o ett privat stall vid ridskolan, med tillgång till ridhus o paddock.
Finns bra tränare tycker jag!

Låter trevligt! Egen gård är inte nödvändigt för mig, bra uppstallning räcker gott till mig!

Vad snällt! :)
Men ska vi flytta så kommer det bli aktuellt tidigast om ett år, då har jag gått ut skolan.
Jag liksom lite sonderar terrängen nu i god tid! ;)

Jag bor också i Kungsör (även om jag rent geografiskt bor närmare både Köping och Arboga), men hästen har jag i Kolbäck på systers seminstation. För mig är närheten till Strömsholm den stora fördelen med att bo här, gott om tränare och en hel radda privata ridhus att nyttja om man skulle behöva.

Ja Strömsholm är ju ett riktigt hästmecka! Så nära till Strömsholm, det skulle jag gärna ha!

Liknande trådar

Hästmänniskan Rent allmänt menar jag! Det är så att jag går en utbildning där arbetsmarknaden är mycket god just på västkusten, så vem vet, vill man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 263
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka