B
**BORTTAGEN**
Har en häst inhyrd i ett större stall. Nu till saken finns här en människa som inte kan mycket, vi andra försöker ge snälla råd. OBS gäller sådana väsentliga saker som att hästen behöver foder, vitamineroch mineraler samt motion etc alltså inte kritik eller elaka saker. Människan lyssnar inte. Nu till mitt dilemma, denna person har senaste tiden mailat, ringt andra hästfolk för att få vara fodervärd åt ytterligare en häst(hon har ringt seriösa uppfödare) En av dessa hörde av sig till mig för att fråga vad detta var för människa. Detta pga att han anade "ugglor i mossen" Jag kunde inte ljuga vederbörande rätt upp i ansiktet och säga att denna "stallkompis"är duktig på hästar, men ville inte heller snacka skit. Uttryckte mig på följande vis"Jag skulle inte låna ut häst åt henne" rätt eller fel vad tycker ni??? Till saken hör att denna stallkompis är väldigt verbal, pratar man dock mer med henne märker man att hon inte kan mycket. Till saken hör att folk tror att vi är väldigt bra vänner. När hon sedan bestämmer saker med "nya"hästbekant och sedan ej fullföljer dessa drabbas ju även jag av ryktet att vara opålitlig
. HUr göra???