Hästosteopat och patellaupphakningar

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Illen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 5 018
Sv: Hästosteopat och patellaupphakningar

Nope, jag börjar ofta med en massör eller likvärdig för att höra vad de säger och om det sitter fast muskulärt. SEN låter jag även vet kolla av. Vill ha plåtar på eventuella fel innan jag jobbar vidare.

WB

Nope, jag börjar ofta med en massör eller likvärdig för att höra vad de säger och om det sitter fast muskulärt. SEN låter jag även vet kolla av. Vill ha plåtar på eventuella fel innan jag jobbar vidare.

WB

Och jag föredrar att låta vet se till att det inte finns någon anledning att avlasta sig kvar, och sen låta alternativare 'toppa' det med att ta bort låsningar/spändhet som redan finns. Så man slipper få en ond cirkel.

Så är det- om man är patient.

Bara de rikitigt riktigt duktiga o engagerade läkarna är ödmjuka.

Samma som ryttarna:angel:

Läs innan du hugger nästa gång...

Det gjorde jag, och du uttryckte dig över en kam, med ett luddigt eventuellt utrymme för annan tolkning. Och jag högg inte, fast jag har slutat bry mig om hur du uppfattar det, för jag hugger alltid i din värld.

Inte om den är halt.
Däremot vid diffusa symptom.
Dessutom skrev jag ju att jag ÄVEN låter veterinär titta på den och slå plåtar.
Vad är fel med att använda båda?

WB

*knapplån*
Det där som axel skrev "om man inte känner igen symtomen" är det jag tycker är avgörande också.
Beroende på erfarenheter av olika problem har man lättare att pricka rätt direkt, vare sig det gäller en sadel som ligger fel, en felaktig kost eller hur/med vad/om hästen behöver behandling. Kan man pricka in det innan det leder till en hälta är det ju kanon.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 187
Senast: Mint
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
734
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 530
Senast: Edla
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 193
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka