HÄstpass!

derficutly

Trådstartare
Jag är på gång och ev. köpa en unghäst, hon är två år i juli och är inte registrerad/har pass. Vems skyldighet är det att se till att hon får pass? Har för mig att jag läst någonstans att det är "olagligt" att sälja häst utan pass, kan det stämma? Alla funderingar och tips är välkomna! Mvh Emma

Sv: HÄstpass!

Hästen ska ha pass när den säljs, sen om du kan komma överens om det med säljaren att denne fixar det innan försäljning så är det ju bara bra. Vägrar säljaren och du gärna vill ha hästen så kan du ju fixa det själv, annars finns risken att säljaren säljer till nån annan.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 987
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 113
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck