Hästskötarexamen?

M

MissCrazy

Jag undrar var man kan gå kurs, hur länge dom varar i dagar/timmar, vad det kostar och hur man går tillväga om man
vill göra proven för att bli få hästskötardiplom??
Och vad är det här ''tappskokompetens" ?

Sv: Hästskötarexamen?

Jag gick en kurs på Strömsholm, och det var en hel termin som betalades med studielån, vet inte om den finns kvar längre.

Kolla med Hästnäringens yrkesnämnd, HYN, det är de som sköter examineringen och borde ha koll på vilka kurser som finns.

Tappskokompetens är ett intyg på att du gått en kurs och gjort ett prov för att slå på tappskor. I det ingår även att ta av och rikta skon och snygga till hoven. När jag gick ästskötarkursen ingick detta.

/Johanna

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 329
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 290
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 893
Senast: Edla
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
755
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31