hästsläp med "dörr" bak

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare nyfikenjag
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 2 776
N

nyfikenjag

Har sett att det finns hästsläp med "dörr" bak istället för lucka så hästarna kliver ur. Någon som vet var jag kan hitta sådana?

Sv: hästsläp med "dörr" bak

Tack, som jag har surfat omkring och letat:bow: ! Vet du ca-pris för ett enaxlat? Vet du om det är ett bra släp?

Har boj också sådana, hur har jag kunnat missa det då:angel: . Tack:bow:

Nämen oj nu får jag ju skämmas som missat att "alla" har med dörr också:crazy: . Vad står det i annonserna? Antar att det inte står dörr eftersom jag missat alla annonser:angel: ..

Jag har sett ett enkelaxlat Boj med kombiläm. Ägarna lät Boj byta ut rampen mot kombiläm när de köpte det begagnade släpet. Insteget blev väl högt tycker jag. Trots det fixade deras hästar det även om shettis fick anstränga sig.;)

Men kanske krävs det extrem tur att hitta ett omgjort enkelaxlat släp med kombiramp...

Fast man kan ju alltid köpa ett nytt eller begagnat Boj och få kombiramp som tillval... Fast det är ju inte superbilligt, om man jämför med t ex Cheval enhästars med kombiramp, ny...

Vi har en sådan,vi har en Hambur.. Helt ny.. Med kombi ramp.. Sadel kammare o så.. 70.000 gav vi..

Är erat släp lägre bak än ett med vanlig ramp? Skulle det funka att byta ut en ramp mot dörr på ett "vanligt" släp och få ett bra resultat tror du? Läste här ovan att någon hade gjort så. Har hästarna svårt att kliva ned för erat släp eller går det lika bra/bättre mot ramp tycker du? Jag är så sugen på att skaffa ett sådant släp och vill höra hur någon som har ett tycker att det är:bow:

Är erat släp lägre bak än ett med vanlig ramp? Skulle det funka att byta ut en ramp mot dörr på ett "vanligt" släp och få ett bra resultat tror du? Läste här ovan att någon hade gjort så. Har hästarna svårt att kliva ned för erat släp eller går det lika bra/bättre mot ramp tycker du? Jag är så sugen på att skaffa ett sådant släp och vill höra hur någon som har ett tycker att det är:bow:

Den bästa lösningen jag nånsin sett var på en Boj, som hade dörrar OCH ramp. dvs dörrarna innanför rampen. Har aldrig sett nåt mer hästvänligt och människovänligt nånsin. så SÄKERT och bra. Hästen ser inte ens när rampen fälls upp eller ner - för dörrarna är innanför.

vill HA! därför undrade jag om det var ett tillvalsmöjlighet på Henra trailers, då jag vill ha en Henra.

Så har ifor williams också. Man kan antingen öppna dörrarna eller sätta ihop dem och fälla ner som en vanlig ramp. Stora och rymliga är de med.

Nej, nu tänkte jag fel. men skit samma.

Vet du om det är ett extra tillval på Henra för alla deras modeller, eller bara vissa...?

:bow:

de har dörr/rampkombination som tillval (1400 kr) på amazone, couronne, contessa & cayenne. det utesluter väl i sådana fall bara grand chevalier...

Boj har kombiramp som du kan öppna som dörrar när du lastar o som ramp när du lastar ur. Du får alltså både och o kan välja. Det är bra konstruktion, nackdelen är att den är ganska tung o att om man har dörrar istället för bommar inne i själva släpet (bakom hästen) så kan man inte öppna dem riktigt när man har baklemmen öppen som dörrar. Kolla på deras hemsida, tror de till o med har en film där. Annars kan de kanske komma hem med ett släp till dig så du får provlasta :) De erbjöd sig att köra upp ett släp med kombiramp från Klippan hem till oss i Varberg för att låta svårlastade damen provkliva.

Men kanske krävs det extrem tur att hitta ett omgjort enkelaxlat släp med kombiramp...
Jo, det krävs nog väldigt mycket tur för att hitta det.

Fast man kan ju alltid köpa ett nytt eller begagnat Boj och få kombiramp som tillval... Fast det är ju inte superbilligt, om man jämför med t ex Cheval enhästars med kombiramp, ny...
Att välja till kombiläm eller byta till det kostar 6000 kr hos Boj har jag för mig. Det förutsätter dock att släpet är ett Boj.;) Ärligt talat tycker jag inte att det blev så jättebra med kombi på det enaxlade släpet. Enaxlade släp är i högsta laget för det tycker jag i och med att hjulen är av större dimension än på boggiesläp. Jag tror att vissa av de nya Boj-släpen är extra "marknära" dessutom för att ge ett så lågt insteg som möjligt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ska byta bil och fundersr på en Tesla Y. Men osäker om det kommer funka med släpet.. Släpet har totalvikt på 1700, så max med last...
Svar
3
· Visningar
1 106
Senast: MissFideli
·
Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
241
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
559
Senast: warg
·
Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
499
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka