Hästtjejer orsakade stort polispådrag

Sv: Hästtjejer orsakade stort polispådrag

Hur tänker man om man olovandes hämtar hästar i ett stall för att nöjesrida? Teflonhjärnor!
Vad jag förstår så hade tjejerna släppt hästarna vind för våg efter ridturen. Samtidigt undrar jag hur man då vet att det var två tonårstjejer som stod för detta "geniala". Tur att hästarna återfanns oskadda.

Idioter... Borde bli straffarbete i stallet efter ett sådant tilltag... Mockning av samtliga boxar i en vecka...

Gärna mitt i vintern när hästskiten i hagarna fryser till sten ;)

De kan lika gärna mocka ridhus och/eller paddock ordentligt medans de ändå är igång :devil:

Och sen bära vatten för hand ut till hagarna för att slangarna har frusit.

Alltid lika roligt att läsa.
Finns andra orter som inte är städer. Varför inte skriva orts namn direkt.

Iallafall idiotiska små tjejer med sågspån till hjärnor.

Tror inte att den ena tjejen vågar fortsätta rida på ridskolan efter detta.

Håller med om slavsysslor men inte i ett häststall utan ett gristall.....

För att typ ingen i hela världen vet var Nossebro ligger ;) Har med nyhetsvärdering att göra, sånt som händer på platser folk inte känner till läser de inte lika noggrant.

Gärna mitt i vintern när hästskiten i hagarna fryser till sten ;)

De kan lika gärna mocka ridhus och/eller paddock ordentligt medans de ändå är igång :devil:

Och sen bära vatten för hand ut till hagarna för att slangarna har frusit.

Eeexakt! :bow::bow::devil:

Håller med om slavsysslor men inte i ett häststall utan ett gristall.....
Nja. Jag tycker nog att dessa två borde lära sig respekt för hästar och dess ägare, så jo...straffarbete i ett stall, för hästar, vore något!

Pancakes - jag vet vart Nossebro ligger! :banana:

Vet också vart Nossebro ligger, inte jättelångt ifrån där jag bor :p

Ja, okej. Då är vi 3-4 stycken som vet var det ligger ;)

OT, men jag inbillade mig att du var nån helt annanstans ifrån än VG, vet dock inte varför.

Tror det är många fler som vet vart det ligger iom att kvalitetstesten har uttagningar där. Vet att halläningarna tar en tur dit då och då (med eller utan häst).

KL
Helt seriöst: Om ngn hade fått sin egen häst uttagen ur stallet och funnen ridandes omkring på bygden, hade ni tyckt att lite straffmockning var tillräckligt för att tjejerna råkar vara tonåringar?

helt seriöst så torde förteelsen tas på rätt mkt grövre allvar, jag hoppas att tjejerna förstår att vore de straffmyndiga så döms det som STÖLD. Minst.

Gisela hör hemma i Norsholm, ett par mil hemifrån mina föräldrar :laugh: Om det var den platsen du for efter ;)

Liknande trådar

Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 327
Senast: Edla
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 973
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 789
Senast: karl_h
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
2 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka