hästtransporter

Sv: hästtransporter

Denna tråden hör nog inte hemma på islandshäst, tyvärr...

Dom har en svart i stallet jag är och de har satt ett utdragbart tak på ena sidan. Det är perfekt att stå och fixa hästen under när det är dåligt väder på tävlingsplatser mm. Lite extra lyx som är skön att ha :love:

jag tycker bäst om ume släp!! stadiga hållbara kvalitets släp

Jag har en Boj Bravo 216 som jag och pållen är jätte nöjda med! Den rullar jätte stadigt och fint efter bilen och har mycket bra ventilation. I andra transporter kan pållen trampa en hel del, men i denna står han helt still!

http://image51.webshots.com/151/7/75/20/431377520FlbqQc_ph.jpg
Prova att ta bort http://

Hade jag haft e-kort hade jag valt ett släp med sadelkammare, men nu har jag ju inte det...

Senast ändrad:

Dalarvagnen har förresten urusel ventilation (om de inte har bättrat sig, jag har använt en -01:a)

säger också ume (har ju absolut inte ett själv :angel: ), de är lättare än de flesta andra släpen om man jämför storleken (=fler/större/tyngre last får plats).

Både Umesläp o Boj är trevliga transporter.
Stod själv i valet mellan Ume A45 o Boj Bravo EH

- Jag ville ha bra ventilation
- Aluminiumgolv
- Äkta boggi
- Skulle gå stadigt efter vägen
- Prisvärd

Mitt val blev Boj Bravo 116 EH.
Får lasta 760 kg
2 takluckor
Aluminiumgolv
Extra bred o hög
Äkta boggi
Går kanon efter vägen.
Många bra finesser som tex säkerhetsbommar fram o dörrar bakom hästen

Och 25.000:- billigare än Umesläpet!

Vi har ett Christ. Kanonsläp i glasfiber med bra utrymmen och säkerhet. Helnöjda med det.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag funderar på att börja hyra ut min hästtransport. Någon som gör det är och kan ge lite tips på hur man gör detta bäst. Funderar på...
Svar
6
· Visningar
429
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 367
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 902
Senast: Murray
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 417
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka