Hästtransporter

O

onyxia

hej!
är det någon som vet på ett ungefär vad det kostar att skicka en häst till england eller irland?
har letat och så men hittar det ingenstans.

Tacksam för svar
P.s visste inte riktigt var jag skulle lägga in den här tråden så jag lade den här. D.s

Sv: Hästtransporter

hej!
är det någon som vet på ett ungefär vad det kostar att skicka en häst till england eller irland?
har letat och så men hittar det ingenstans.

Tacksam för svar
P.s visste inte riktigt var jag skulle lägga in den här tråden så jag lade den här. D.s

Jag kollade nyligen och mellan Täby-Newmarket kostar det 8900,-
går säkert att byta transport i Newmarket om du ska till irland
vi ska köra själv till england i Augusti så då kan du få åka med!!
mvh
prillan

Hej,

Jag har åkt fram o tillbaka med mina hästar till England och jag åkte med olika firmor och betalade väldigt olika. Dels beror priset på vart du ska, om chaffören ändå skall dit så kostar det inte så mycket som om du behöver en extra transport sista biten.
Du måste helt enkelt ringa runt till olika transportörer och fråga.
Jag rekomenderar ändå att åka med transportör, de har alla kontakter man kan behöva under resans gång, för england ligger längre bort än man tror när man reser med hästar! Det tog oss 5 dagar ner, pga dåligt väder!

Jag kollade runt for ett tag sedan vad det skulle kosta att ta hem hasten fran Irland till Sverige och jag ringde runt lite och hittade en irlandsk transportfirma som korde for €800.00 och det skulle ta 3 dagar mellan Dublin och Malmo/Gbg.

Vet inte riktigt vad det blir i SEK men det var det basta priset jag kunde hitta

Jag kollade nyligen och mellan Täby-Newmarket kostar det 8900,-
går säkert att byta transport i Newmarket om du ska till irland
vi ska köra själv till england i Augusti så då kan du få åka med!!
mvh
prillan

Haha gärna! ska ni åka med stor hästlastbil då eller? vad skulle det kosta då? jag är inte säker på om jag och mantis ska dit men ifall att iaf:)
Kristin

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 495
Fritid Hej, har en fundering då vi bygger om ladugården till hästarna. Vad är detta? Vill gärna ha hyllförvaring på övervåningen men verkar...
Svar
5
· Visningar
379
Senast: misswilma
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka