Hästtransportskylt

Oxxx

Trådstartare
Har äntligen fått hem transporten (blev en star safir ;) ) och då måste man ju klistra på skyltar om att det är häst/djur transport.
Jag har kollat runt lite på olika att ha fram men jag tycker att det är så himla ful med en sån här:
720029.jpg

Finns det inte mindre avlånga som ser mer ut som de man har bak på transporten, fast i ngt mindre format? Bara där det står "Hästtransport" och inte med ett hästhuvud på eller så.

Sv: Hästtransportskylt

Jag tror att de flesta som man ska ha där fram ser ut som den du visar. Jag tror inte jag sett någon framskylt utan hästhuvud....

Skulle det vara olagligt om man klipper bort hästhuvudet?

Det som kan göra det är olagligt är att skylten nog blir för liten då? Kolla på Jordbruksverkets hemsida så finns reglerna om skyltar där, de ska nämligen ha vissa mått, och jag tror det är därför det nästan alltid är ett hästhuvud fram, för att 'fylla ut' skyltutrymmet. Men specialbeställ en dekal med valfritt motiv annars? =) Eller ta det med STORA bokstäver, eller nåt?

Men kolla storleksbestämmelserna innan du börjar klippa ;)

från jordbruksverket:
Skylten som placeras fram på ett släpfordon kopplat till en personbil ska vara minst 0,5 m bred och 0,3 m hög. Om en sådan skylt inte får plats på framsidan av släpfordonet accepteras också en skylt som är minst 0,3 m bred och 0,5 m hög

Vad jobbigt :p men jag förstår det :smirk:

Tack Peplis för jordbruksverkets bestämmelser.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 350
Senast: Johanna1988
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 757
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 966
Senast: Tofs
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 879
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025