Hästvård

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare evaand
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 660
E

evaand

Min häst har plötsligt fått problem med att lyfta bakbenen. Det går bra att kratsa hovarna men det går inte att sko bak . Hon sparkar direkt. Har någon ett tips på vad det kan vara ?

Sv: Hästvård

Kan faktist vara att han har problem med ryggen. Typ kotförskutning eller kissing spinne. Fullblod brukar ha problem med att lyfta bakbenen pga det senare. Ta ut en duktig kiropraktor eller åk och röntga henne så du åtminstånde utesluta det:)

Liknande trådar

Hästvård Förra sommaren rasade ena hoven på unghästen och sedan dess har han lätt fått inpackningar i bärranden. Nu är allt bra förutom ett hål...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: jemeni
·
Hästvård Min nya häst blir uppäten i hagen, först var det täckena och det löste jag med anti-bit spray vilket funkade utmärkt men nu när han går...
Svar
4
· Visningar
505
Senast: ture..8
·
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 071
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
661
Senast: BoYo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Hur ska jag hjälpa/bemöta min 8-åring?
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka