Sv: Hästvärlden - legitimt att vara otrevlig?
Ja,visst har även jag varit med om detta genom alla år,
men, faktist så kan jag säga att det har varit värt det,har fått en MASSA goa vänner genom de stall jag stått i!

Då står man även ut med "det andra"!
En som hjälpte mig mycket med min första häst (envist kallblodssto,jag,nyss fylda 11

) Utan hennes hjälp hade det nog inte gått alls,hon har jämt funnits för mig när jag behövde hjälp! Vi har tillbringat många år i samma stall,även med några års uppehåll,så hamnade vi i samma stall igen,ingen var gladare än jag då,en väldigt trevlig människa som jag alltid kommer att beundra och vara evigt tacksam! Tycker verkligen om henne som vän! (Nu vart jag att sakna....) Tyvär bor vi inte på samma ort längre,och har alltså ingen möjlighet att ha gemensamt stall.
En som jag delade stall med innan jag tog uppehåll helt och hållet från hästar,vi hade grymt kul,och skrattade så vi grät när vi var ute i stallet!

Hon är absolut en av mina bästa vänner!
Nu har jag hennes gamla tävlingshäst på foder,har även blivit erbjudet att få ta över hästen helt!
En som jag delade stall med när jagflyttade till en annan "stad",kände verkligen ingen,och så kommer hon och knackar på och frågar om vi har en boxplats över,världens underbaraste "jänta"! Guuuuud vad roligt vi hade i stallet och ute på ridturerna,tyvär så flyttade jag och hon vart kvar!

Saknar våra galna påhitt!
I stallet jag står i nu finns det allt som allt 16 boxar (dock så har några personer flera hästar) och jag trivs som fisken i vattnet,inget skitsnack,ingen som klagar,allt är bara så lugnt och skönt,och det är så himla kul att åka dit! Jag och stallägaren kan stå och prata i evigheter och skratta och ha oss,trivs verkligen jättebra där!
Så det jag menar är,även om det känns skit vissa dagar,försök tänka ut vad det har gett dig igentligen,nya kunskaper,nya vänner,m.m. Och om det är jättehemskt,hitta ett nytt ställe,nästa stall kanske blir en lika stor lyckoträff som det vart för mig i mitt nuvarande stall!