Havannafärg?

Sv: Havannafärg?

Beror på vad du´menar för havannafärg. Här i sverige benämns ofta rödbrun som havanna, finns dock mängder med olika nyanser.
Men går man sen till utlandet tex england så är havanna en beteckning för i stort sett allt brunt (även vanlig mörkbrun) dvs allt som inte är svart eller ljusbrunt (tobacco, london mfl) kallas havanna. Så nog är det lurigt att klura ut vilken färg som menas.

Hehe, rörigt! Jag ville veta om de var rödbrunt, typ vinrödaktigt.... Hittat ett sabrekandar med den färgen, havanna alltså! Vet du hur sabres havannafärg är? =)

Här är ett Sabre träns i Havanna:

16TB_HS.jpg

bridlecolours.jpg

Chestnut, Havana, Newmarket & Black

enligt engelsk sida

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 918
Senast: Görel
·
Utrustning Köpte ett begagnat träns, och hela tränset hade fått sig ett oljebad! 🫣 Där det bara är läder har jag lyckats få det ok genom att...
Svar
5
· Visningar
887
Senast: Fibusen
·
Utrustning Är det någon som provat det? Funkar de? Alltså en munkorg som är av mjukt hönätsmaterial. Har inte hittat nån i Sverige. Sweet net...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
525
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ridskoleryttare