havre fritt foder???? HJÄLP!!!!

Sv: havre fritt foder???? HJÄLP!!!!

Längre ner på samma sida kan man se att Marstall haferfrei innehåller 6 % havre.
Att Cura Caballo High Performance Müsli haferfrei innehåller 6,2 % havre.
Baileys Cool Cubes sägs vara havrefritt men huvudingrediensen tycks vara havremjöl!
I havrefria Baileys Cool Müsli är havremjöl 3e största ingredisensen.
I St.Hippolyt Vollwertpellets havrefri är havre den 4e största ingrediensen.

Det var bara ett smakprov, det finns ytterligare 22 fodermedel på denna förträffliga sida som sägs vara havrefria. Jag sätter en slant på att de flesta innehåller havre.

Den allergiska hästen lever ett osäkert liv uppenbarligen. HH

Ja det må jag säga :D

Köper man havrefritt så vill man inte ha havre, lurendrejeri faktiskt (eller kanske inte man är iofs läskunnig). Falsk marknadsföring? Men havre är väl billigt då, eller varför gör de så?

Sv: havre fritt foder???? HJÄLP!!!!

KL

Nyfiken fråga, hur yttrade sig allergin? utslag har jag förstått...men pajjade även magen?

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 366
Senast: Roheryn
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 413
Senast: qitis
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 056
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 442
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Diskbråck
  • Tråden för spår