Header på blogg.se

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Dressyrtantenbloggar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 397
D

Dressyrtantenbloggar

Om jag nu har en bild som jag vill ha som header till min blogg, hur lägger jag då dit den? ändrar jag något i text herioglyferna? Kan nån pedagogisk beskriva för mig:D
Kram!

Sv: Header på blogg.se

1. Gå in på Design
2. Klicka på länken i "Här kan du välja vilket utseende du vill ha på din blogg, alternativt redigera din befintliga stilmall."
3. Dessa ser olika ut med olika stilmallar. Välj en stilmall som i förhandstitten har en headerbild. Leta upp den kodbit som inleds med #header {
4. background: #FFFFCC url(http://static.blogg.se/shared/img/css/travel_top.jpg) står det under 3:ans kod på den stilmall jag har nu.
5. Byt ut bildens http:// adress mot din egen.

Spara och där är den :D

Tack båda, nu ska jag ge mig på det här ;)!

Det gick superbra, fick dit headern tillslut :) Kolla gärna resultatet:
dressyrtanten.blogg.se
Nu ska det bara dit en snyggar bakgrund :)

Snygg den blev :)
Om du vill ta bort bloggrubriken i headern (Dressyrtantens) så gå in i kodmallen och leta upp stycket som ser ut så här:
<div id="header">
<h1><a href="${BlogUrl}">${BlogTitle}</a></h1>
<h2>${BlogDescription}</h2>

</div>
Ta bort det som jag markerat med rött och klicka på spara, gå sen in på varje sida i kodmallen och gör likadant (i rullgardinen bakom "Redigera" högst upp till höger)

Tack för tipset! Ska försöka mig på det med :)

Liknande trådar

IT & mobiler När man går in i albumen så visas en rörlig bakgrund med bildspel på alla bilder i albumet. Detta är väldigt störande. 🧠 Nån som vet...
Svar
3
· Visningar
139
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
395
Senast: sweep
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: Raderad medlem 149524
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan... 2
Svar
23
· Visningar
2 368
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025