Hederspris på tävling

Är detta jag som är helt emot hederspriser här? Iallafall på amatörnivå.
Det kostar lika mycket för alla att tävla, även de som kommer längre ner i resultatlistan. Varför ska de bidra till presenter åt de som placerar sig bättre? Eventuella priser bör isåfall vara helt finansierade av sponsorer. T ex en påse potatis som någon nämnde.
Om någon skulle få del av anmälnimgsavgifterna är det möjligen de som ställer upp ideellt med att arrangera tävlingar.

De flesta hederspriser (jag tänker nu på prylar) är väl sponsrade?
 
Vi ska sponsra vår första tävling snart. Vi har fixat ett fint fleecetäcke som vi broderat vår logga etc på. Sen kommer vi dela ut priser ur vårt sortiment med prylar. Foder känns ju dumt iom foderbyte/kanske inte är rätt för individen/etc.
Så vi kommer nog ge elektrolyter till någon, en b-vitamin/magnesium/elektrolyt-pasta som är bra att boosta med vid tävling/träning/resa etc. Framöver kanske vi ger bort pikéer med. Men då måste vi ha garderat oss med olika strl.
Det tycker jag kan vara sånt som vem som helst kan bruka och borde tycka är kul.
Jag hade gärna vunnit sånt.

En tävling med de priserna i potten hade jag mer än gärna åkt till! :love:
Lite nyfiken med tanke på att jag vet i vilket län du huserar: har den tävlingen ni ska sponsra LC eller LB klasser för storhäst? :D Och om jag, när och var är den? (Du kan skicka i PM om du vill!)
 
Tycker inte man får "saker" så ofta utan det är mer anmälningsavgiften tillbaka (vilket inte är fel..), men ett sommarmeeting här i trakterna brukar ha lite kul priser. Jag har vunnit ett fint bling-pannband av kvalitetsmärke, en jacka (som dock var för stor) och ett schabrak där. I meetingpris/cup-pris var det riktigt fina träns något år (bra sponsor då).

Annars en hink med lite prylar; pälsglans, nån bra borste, hästgodis, grimma (i ponny/cob eller full beroende på vad det är för tävling) osv skulle kunna vara trevligt.
 
Tycker inte man får "saker" så ofta utan det är mer anmälningsavgiften tillbaka (vilket inte är fel..), men ett sommarmeeting här i trakterna brukar ha lite kul priser. Jag har vunnit ett fint bling-pannband av kvalitetsmärke, en jacka (som dock var för stor) och ett schabrak där. I meetingpris/cup-pris var det riktigt fina träns något år (bra sponsor då).

Annars en hink med lite prylar; pälsglans, nån bra borste, hästgodis, grimma (i ponny/cob eller full beroende på vad det är för tävling) osv skulle kunna vara trevligt.

Låter som du varit hos oss 😉 kul att du var nöjd 👍
 
Någon tävling hade ett OS-träns/kandar som pris och en träning för Lussan. Var några år sedan men tyckte det var fantastiska priser vet jag. Annars är jag glad om jag får tillbaka anmälningsavgiften. Red div 1 för två år sedan och vi vann omgången. Segertäcke o liten plasthink. Blev även individuellt plac och vann ett par ponnyskydd.:cautious: Det var lite udda. Jag gav bort dem när jag kom hem.
 
Alltså måste säga att denna tråden är guld för oss som arrangörer! Är mitt uppe i att planera våra junitävlingar och vi har fått tag i två lite större sponsorer. Den ena ska sponsra våra kombotävlingar ( bäst sammanlagda resultat i MsvC1+2 är Guld, LA3+LA4 är silver, LB2+LB3 är brons). Där kommer vinnarna få en e n o r m rosett i sponsorns färger samt ett broderat schabrak i sponsorfärgerna (som passande nog är våra klubbfärger också :D ). Med den andra sponsorn blir det rosettbedömning som "klass i klassen" där ekipage över 60% får en rosett, de över 65% får en annan rosett och de över 70% får en ännu tjusigare rosett.

Vi satsar mao mer på väldigt mycket rosetter än på hederspriser då vi uppfattar det som att de allra flesta är ganska rosettokiga och att det är svårt med passande hederspriser.
Det var just det som var syftet med trådstarten :angel::laugh: Gått och blivit tävlingsledare på klubben och arrangerat en dressyrtävling nyligen och blir ytterligare två tävlingar minst till hösten. Super att få lite inputs om vad som uppskattas och inte! Även om man inte alltid kan påverka precis vad man får av sponsorer
 
Det var just det som var syftet med trådstarten :angel::laugh: Gått och blivit tävlingsledare på klubben och arrangerat en dressyrtävling nyligen och blir ytterligare två tävlingar minst till hösten. Super att få lite inputs om vad som uppskattas och inte! Även om man inte alltid kan påverka precis vad man får av sponsorer
Tipsar om kombotävling! Syns tydligt ny när anmälningarna trillar in att de som vanligen bara rider en klass rider en till tack vare den :) . Mer starter är alltid målet :D !
 
Tipsar om kombotävling! Syns tydligt ny när anmälningarna trillar in att de som vanligen bara rider en klass rider en till tack vare den :) . Mer starter är alltid målet :D !

Vad innebär en kombotävling? Vi har just den diskutionen på min klubb nu, hur få flera startande på dressyrtävlingar...
 
Vad innebär en kombotävling? Vi har just den diskutionen på min klubb nu, hur få flera startande på dressyrtävlingar...

Jag har lagt en kombotävling som att det är ekipaget med bäst sammanlagda procent i två klasser vinner. Vi kör tre nivåer; Brons är LB2+LB3, Silver är LA3+LA4 och Guld är MsvC1+ MsvC2. Tack vare sponsor blir det schabrak plus en rosett som är e n o r m (jag kan ha gått lite overboard när jag beställde dom, banden är 92 cm :o :p :D ). Ser i anmälningarna att de som egentligen bara brukar rida en klass nu är anmälda till två!

Förra året la vi in en kvällstävling i juli som vi även har i år. Då hade vi partävling i LB1 där ryttarna fick tävla i par oavsett klubbtillhörighet. Valde att lägga den i LB1 på både ponny och häst eftersom hästekipagen alltid startar LB2 och genom att göra så fick vi flera ryttare att rida två klasser. Partävlingen var mycket uppskattad av både vuxna men ffa av ungarna som var helt tokiga i att bilda par över klubbgränserna :D !

VI har som jag nog skrev innan rosettklass i vissa klasser utöver vanlig bedömning så att även de som inte når fram till placering kan vinna rosetter.

Det är mina tips för fler starter! Våga prova olika program, ta in domare som inte dömer alla andra tävlingar (inte helt lätt men vi försöker att åtminstone ha en domare från annat distrikt). Våra dressyrtävlingar bär sig riktigt bra och vi som klubb tjänar lika mycket (tror tom vi tjänade mer på dressyren förra året), på dom som på våra hopptävlingar-till hälften av funktionärsjobbet.
 
Jag har lagt en kombotävling som att det är ekipaget med bäst sammanlagda procent i två klasser vinner. Vi kör tre nivåer; Brons är LB2+LB3, Silver är LA3+LA4 och Guld är MsvC1+ MsvC2. Tack vare sponsor blir det schabrak plus en rosett som är e n o r m (jag kan ha gått lite overboard när jag beställde dom, banden är 92 cm :o:p:D ). Ser i anmälningarna att de som egentligen bara brukar rida en klass nu är anmälda till två!

Förra året la vi in en kvällstävling i juli som vi även har i år. Då hade vi partävling i LB1 där ryttarna fick tävla i par oavsett klubbtillhörighet. Valde att lägga den i LB1 på både ponny och häst eftersom hästekipagen alltid startar LB2 och genom att göra så fick vi flera ryttare att rida två klasser. Partävlingen var mycket uppskattad av både vuxna men ffa av ungarna som var helt tokiga i att bilda par över klubbgränserna :D !

VI har som jag nog skrev innan rosettklass i vissa klasser utöver vanlig bedömning så att även de som inte når fram till placering kan vinna rosetter.

Det är mina tips för fler starter! Våga prova olika program, ta in domare som inte dömer alla andra tävlingar (inte helt lätt men vi försöker att åtminstone ha en domare från annat distrikt). Våra dressyrtävlingar bär sig riktigt bra och vi som klubb tjänar lika mycket (tror tom vi tjänade mer på dressyren förra året), på dom som på våra hopptävlingar-till hälften av funktionärsjobbet.
Vi brukar köra hoppning en dag, dressyr en dag och så lägga ihop resultatet, olika nivå för olika "cuper" :)
 
Jag har lagt en kombotävling som att det är ekipaget med bäst sammanlagda procent i två klasser vinner. Vi kör tre nivåer; Brons är LB2+LB3, Silver är LA3+LA4 och Guld är MsvC1+ MsvC2. Tack vare sponsor blir det schabrak plus en rosett som är e n o r m (jag kan ha gått lite overboard när jag beställde dom, banden är 92 cm :o:p:D ). Ser i anmälningarna att de som egentligen bara brukar rida en klass nu är anmälda till två!

Förra året la vi in en kvällstävling i juli som vi även har i år. Då hade vi partävling i LB1 där ryttarna fick tävla i par oavsett klubbtillhörighet. Valde att lägga den i LB1 på både ponny och häst eftersom hästekipagen alltid startar LB2 och genom att göra så fick vi flera ryttare att rida två klasser. Partävlingen var mycket uppskattad av både vuxna men ffa av ungarna som var helt tokiga i att bilda par över klubbgränserna :D !

VI har som jag nog skrev innan rosettklass i vissa klasser utöver vanlig bedömning så att även de som inte når fram till placering kan vinna rosetter.

Det är mina tips för fler starter! Våga prova olika program, ta in domare som inte dömer alla andra tävlingar (inte helt lätt men vi försöker att åtminstone ha en domare från annat distrikt). Våra dressyrtävlingar bär sig riktigt bra och vi som klubb tjänar lika mycket (tror tom vi tjänade mer på dressyren förra året), på dom som på våra hopptävlingar-till hälften av funktionärsjobbet.
Det där låter ju superkul, speciellt partävlingen! Nu blev jag jättesugen på att tävla! :D
 
Jag var på tävling i helgen.
Som delad vinnare i en klass fick jag en kasse med godis till två- och fyrbening. Hästgodis och en "godisslicksten" till hästen, två jättelyxiga chokladkakor till mig (och så en nummerlapp också).
I en annan klass vann jag ett par solglasögon - passar inte mig pga glasögonbruk men min medhjälpare fick dem.
I ytterligare en klass vann jag en ny mora-kniv för en tredjeplacering.

Bra hederspriser allihop tycker jag.
 
Jag tävlar häst i lätta klasser på lokal/regional nivå. Allra mest uppskattar jag anmälningsavgiften åter eller premie för de flesta hederspriser brukar ligga helt oanvända här, men nu var ju inte det frågan, utan BRA hederspriser! :)
  • Fint schabrak med bra passform
  • Glansspray
  • Hästschampoo
  • Godis till hästen, t.ex. slicksten
  • Fin nummerlapp (finns ju med bling och annat snyggt idag)
  • Om tävlingen har fotograf: presentkort med värde motsvarande en digital utskrift
  • Choklad
  • Fint grimskaft
  • Presentkort är nästan alltid bra. En gång vann jag 100 kr i en webbshop där det billigaste kostade 300 kr och det var inte något jag jättegärna ville ha, så det presentkortet blev oförbrukat.
Och där tog min fantasi slut. :p

Hederspriser som jag inte använder alls men som tyvärr är vanliga är benlindor (använder det inte), täcke (hästen är ovanligt stor :D så täckena brukar inte passa alls), grimma (problem med storleken där med), kuddar att ha i stövelskaften (använder skor + shortchaps...), kavajfodral, jättestor t-shirt med någon random sponsors logga på o.s.v. Sover i och för sig i den sistnämnda så oanvänd är den faktiskt inte... men inte jättekul kanske. Nej, jag vill verkligen slå ett extra slag för anmälningsavgiften åter i TDB.
 
Jag tävlade förra helgen o där fick jag otroligt mycket priser. Det var faktiskt superkul. Tror jag fick priser för ca 2000:-. Bl.a. halssmycke från systrar P, kristallglas, necessär från jack wolfskin, sadelöverdrag, grimma, grimskaft, läderputs, presentkort på 250:- på interflora etc. 😀
 
Jag red en regional MsvB:2 igår och tror att arrangören kan ha läst här :D
Fin rosett, gjuten plakett, bra och lagom stor premie (klassen kostade 270 kr och för en andraplacering fick jag 400 kr) och ett vitt schabrak med sponsorlogga på 👍
Jag har som jag skrev innan alldeles för många schabrak redan 🙈 men ett vitt schabrak till får man alltid användning för 😅 så jag kommer definitivt behålla det, glädjas över det och använda det 👌
EBD6816E-4A20-4705-970F-B93EC9F90F17.jpeg
 
Det beror ju så klart på vad man lyckas få sponsrat men sånt jag gillar/blir glad för kan vara:
Schabrak
Täcke
Produkter typ pälsglans, lädervård, schampoo och liknande. Det går alltid åt.
Finare grimma
Presentkort
Lite finare ryktborstar
Spann med lite ihop plock av lite olika saker.
Hästgodis/foder/ätbart för oss ryttare
Handskar
Lindor
Tävlingsmapp för pass och papper
Första hjälpen kit till stallet

Det jag har fått som varit lite mindre kul:
En hovkrats
En sponsorkeps och ett reklamblad
En mankam

Om man hittar bra sponsorer så man vinner lite bättre saker (behöver inte vara superlyx men lite roligare än en hovkrats) så gillar jag hederspriser. Men är det svårt så är det bättre med premier eller anmälningsavgiften tillbaka än att dela ut mindre bra priser.
Men jag är egentligen mest intresserad av rosetten haha, växer liksom aldrig från lyckan att få ta emot en fin rosett, skriva på baksidan vilken häst, vilken % osv och hänga upp fint på väggen. Saknar också plaketterna som man sällan får numera, trevligt att hänga upp i stallet eller liknande men vet att många inte tycker de är så roliga att få. Men som sagt, för mig är rosetten viktigast, ser hellre att man satsar på lite finare rosetter. Som hästtjej finns det en liten del av en som aldrig blir äldre än 12.....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
552
Senast: Roheryn
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: zarmino
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
12
· Visningar
1 471
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 422
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp