Hederspris !

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare lila
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 423
L

lila

Vad brukar gälla när hederspris tillfaller segrande ekipage ??
Ibland står det ju ägare, tränare, uppfödare, kusk etc och då är det ju solklart... Men om det tillfaller segrande ekipage och ekipaget "inte hör ihop" alltså om jag betalar en kusk för att köra min ponny i ett lopp...

Angenäma problem :rofl:.
Lines-som just kom på att hon nog stulit en glasskopa från Isz.Hoppas jag är förlåten ;).

Den allra vanligaste (som jag hört talas om i alla fall) inom ponnytravet är följande:
Rosetter och ev täcken följer hästen, premier tillfaller ägare/tränare (enligt deras överenskommelse) och hederspriser tillfaller kusken.
Sen kan man om man vill, som hästägare, låta kusken få en del av premien. Men oftast är de så lyckliga bara över att få köra så de är jättenöjda med hederspriserna.
Alla de kuskar jag har anlitat har velat ha det så här i alla fall... :)

Oki, jag får prata med henne. Det skulle jag naturligtvis göra ändå men funderade på hur ni brukar göra.
Jag har betalt henne 100 kr per lopp samt middag (Han har sprungit in 200 kr på 4 starter) men funderade på det här med "ekipaget".

Jag ger allt till kusken/ryttaren utom täcket.
Tjejen som rider monté åt mig betalar själv startavgiften, och då får hon såklart dom intjänade pengarna oxå.

:love: Den var du värd med råge efter allt slit med den lilla damen .........hoppas att du får fler priser :d !!!

// Suzanne

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 008
Senast: Mli
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 629
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 617
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 203
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka