Heiniger (stavning??) Klippmaskin.

Sv: Heiniger (stavning??) Klippmaskin.

Vi har en heiniger klippmaskin till våra hästar och den funkar kanonbra! Stark motor, lätt o göra ren och har en lååång sladd (vilket är bra när man ska komma åt lite varstans:)).

Har fått en relativt ny Heiniger sladdlös. Har ej använt den ännu och kommer nog inte till att göra det denna säsongen. Var köper du skären till din?

lgprodukter har bra billiga skär till de flesta apparater- bra på att slipe de flesta också.
Lyckliga fåret har jag också tittat in till.

Bra stark maskin men jag tycker den är lite tung...

OK. Satt och kollade in några sidor med skär. Är det ju fler tänder ju mindre randigt efter klippningen.

TAck, då har jag fattat lite ialla fall:rofl:
Tänkte ev klippa min isis till hösten för hon har varit nästan konstant svettig sedan han satte vinterpälsen.

Har fått en relativt ny Heiniger sladdlös. Har ej använt den ännu och kommer nog inte till att göra det denna säsongen. Var köper du skären till din?

Jag har köpt mina skär på Östergyllen i Linköping. Finns flera olika att välja på beroende på hur fint man vill ha klippt.

Puttar upp denna tråd.

Ska köpa ny klippmaskin och det blir av en viss anledning en heiniger.

Vilken modell ska man då satsa på? Sladdlös?
Är i första hand ute efter en som är så tyst och lite vibrationer som möjligt, men den får inte vara för vek heller.

Ni som har klippt med dem ge mig råd...

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
763
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 877
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Hundhälsa Hon har troligen skurit sig på den hårda skaren på snön. Inte märkt något förrän jag såg att det varit lite torkat blod på hennes tass...
Svar
19
· Visningar
1 258
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V