Hej. Jag är ny.

S

sockerkaka

Jag är ny här och undrar över hur man ska skriva för att få bra svar?
Då menar jag ska man skriva i texten akut svar eller omgående svar?

Är det kunniga här på hästsidan eller bara dom som ej vet något som skriver om man säger så. Ska man lyssna eller slå dövörat till? Är man seriös?

Jag håller på och tränar i agillity och hoppas någon mer vill prata hund sen.

Rider även på ridskola en dag i veckan.

Blev tipsad om att det är en bra sida att få "vänner" genom som har samma intresse.
Måste jag skriva mycket om just mej? för att få svar?
 
Sv: Hej. Jag är ny.

Bukefalos är i första hand ett diskussionsforum, men ofta funkar det ju så att någon ställer en konkret fråga som h*n vill ha svar på. Det brukar ibland bli en del diskussioner kring svaren ändå.

Det är ingen utvald expertpanel som svarar på frågor utan vanliga människor, men det finns hemskt många duktiga och erfarna här att diskutera med och fråga.

För att få så bra och rättvisa svar som möjligt är det bra att skriva tydligt och utförligt, gärna med lite bakgrundsfakta om problemet. Ofta uppstår missförstånd när trådskaparen antar att övriga användare kan läsa mellan raderna... ;)

Om du enbart vill skaffa vänner vet jag inte om Bukefalos är rätt sida för dig, men är man med och diskuterar och delar med sig av sina erfarenheter så brukar det kunna sluta där ändå! :)

Under rubriken "Övriga forum" lite till höger om mitten i ovankanten här finns en forumavdelning för just hundar.
Där finns även "Ungdom", "Äldre Ungdom" och "Senior", för diskussioner som rör allt utom djur. Där brukar då och då dyka upp sk snacktrådar där det blir mer chatartat.

Välkommen!
 
Sv: Hej. Jag är ny.

Här finns alla åldrar, från gamlingar som jag som minns tiden när ryttmästaren stod i mitten av manegen med långpisken till unga ponnyryttare som tycker att en rosa vojlock är jättesnyggt.

Dessutom finns alla slags hästmänniskor, du kan ju se själv på de olika underforumen.;)

Att vi inte alltid är världens snällaste är ingen hemlighet...hästmänniskor är ett släkte för sig, både online och RL. :o
 
Sv: Hej. Jag är ny.

Välkommen!

Här disskuterar alla olika sorts hästmänniskor, vi som vill veta allt, dom som tror dom vet allt:D;), och dom som ännu inte vet någonting!

Ställ frågor, vilka du vill i de olika forumena så får du flera svar. I huvudsak svara de flesta samma sak! Sedan sållar du ut dom som passar dej och som för dej, verkar mest vettiga!
 
Sv: Hej. Jag är ny.

Du har fått bra beskrivningar i tidigare inlägg ser jag. Så jag gör bara ett par tillägg.

Läs kritiskt, du vet inte vem som sitter i andra ändan av cyberrymden. Det kan vara en veterinär med 30 års yrkeserfarenhet, eller en nyfrälst med två års ridskolelektioner en dag i veckan i bagaget. Som Pinky skrev, det är ingen utvald expertpanel som sitter och svarar utan helt vanliga (eller ovanliga?) människor. Om det handlar om djur eller människors hälsa, vänd dig alltid till veterinär/läkare. Sedan kan det givetvis ändå vara intressant att här diskutera det som inträffat och få höra om andras erfarenheter.

Att skriva "akut" eller "omgående svar" är ingen garanti för att du får snabba och säkra svar. Är det akut, ring veterinär eller annan sakkunnig. Korrekt språk, trevlig ton och rejält med bakgrundsfakta är ett säkrare sätt att få de svar du söker. Om det ens går att svara på, ofta är det svårt att uttala sig säkert över nätet utan att ha sett fenomenet IRL.
 
Sv: Hej. Jag är ny.

Då menar jag ska man skriva i texten akut svar eller omgående svar?

Ah, nu trillade nog poletten ner! Fattade inte riktigt vad du menade med detta... ;)

Att du skriver att det är akut eller liknande spelar nog absolut ingen roll för vilket svar du får eller när du får svar. Det hänger helt på vilka som är inloggade just då. Det är ju helt frivilligt att svara på någons fråga också, så det är svårt att kräva ett svar.

Chansen att få bra och många svar ökar om du väljer rubriken noggrant. En rubrik som enbart består av ett "Hjälp!!", "Akut, svara nuuuu!", "Hur ska jag göra?" eller "Vad är detta?" fångar åtminstone inte mitt intresse, och jag misstänker att det gäller fler än jag.
Lägg till något kort som berör ämnet så kommer fler att öppna tråden och läsa den. :)

I övrigt håller jag med Modett om trevlig ton och bra språk. SMS-språk och utelämnade punkter och styckeindelningar gör också att man inte orkar läsa och ta till sig texten.
 
Sv: Hej. Jag är ny.

"Hej, jag är en singelkille med stor gård och gott om stallplatser som söker en tjej att tillbringa resten av livet med och har aldrig varit otrogen".

:laugh:

Och:
"...jag är en jävel på att laga mat, älskar att diska och städa och gör det gärna under de timmar du tillbringar i stallet, eller med vänner! Jag är väldigt omtänksam och anser att man är två som hjälpts åt i ett förhållande, när ska vi ses?" :idea:

:D
 
Sv: Hej. Jag är ny.

Hihi..

Ja tack för så många o roliga svar.

Jag har föresten börjar rida western efter så många år men vanlig ridning.

Spännande.

Hundar,katter och western =) hihi
 

Liknande trådar

Fritid Jag gick med i en Facebookgrupp rätt nyligen, och snart började jag få upp inlägg från den gruppen som alla började "Hej alla! Jag vill...
Svar
5
· Visningar
855
Senast: Lavine
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 323
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 877
Senast: Solstig
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp