Bukefalos 28 år!

hej.. jag skulle vilja tävla!!!

saddi

Trådstartare
jag skulle vilja tävla min D-Ponny hon är en okänd korsning imp. irland...
hon och jag har hoppat 85cm men hon har löshoppat 1,05 cm!!
jag har aldrig varit med inågon tävling förrut :o så jag skulle vilja vara med i en lite mindre tävling hällst i värmland!! :cool: men var kan jag som nybörjare vara med?? :confused: jag är 12 år!! :bump: kram sandra :love:
 
ser inga problem att du skulle få tävla.
innom klubb kan du ju tävla utan licenser,men utöver det måste du ta ryttar licens.
alla är nybörjare en gång när dom skall tävla,man måste ju börja nån plats,eller hur?

lycka till
 
Tycker du ska börja med någon clearroud som annordnas på någon klubb i närheten av dig.
 
du kan ju börja med en vanlig clear round på en klubbtävling på ridskolan. där kan du få lite rutin för att sedan börja tävla större klasser. första gången jag tävlat unghäst har jag hoppat just en clear round för att häste nska få lite rutin.
 
Det är väligt olika, du får välja höjd själv, ibland startar klubben med ca 40 cm och går uppåt, du får kolla med klubbarna omking dig.

Välj en ganska låg höjd första gången, för öven om du hoppas 85 cm hemma så blir det en väldigt skillnadnär du kommer till ett annat ställe första gångerna och nervös kommer du säkert bli också.
 
de flesta ridklubbar har små clear rounder eller "blåbärshoppningar". då behöver du inga papper förutom vaccinationsintyg på din ponny, och du bestämmer själv hur högt du vill hoppa. innan man börjar tävla "på riktigt" är det bra att få lite erfarenhet på det sättet... sen behöver du gröna kortet, licens och din ponny behöver registreras, mätas och ev åxå skaffa licens. läs mer på www.ridsport.se där finns en massa fakta och tips...
 
Ld för d ponny ligger på 70-80 cm men du borde nog börja med en clearround

är du medlem i nån klubb som anordnar cleaarounder så blir det nog ganska lätt..
 
okej :) p clerround eller vad de heter ska man ha hoppsadel o vita ridbxor d`? :confused:

kram sandra :love:


:banana:
 

Liknande trådar

Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 302
Senast: fio
·
M
Dressyr Hej, min lilla ridskola ska ha som en liten klubbtävling där de flesta som rider där ska vara med :) Och min favorithäst (Ponny ;) ) är...
Svar
1
· Visningar
1 112
Hästmänniskan Hoppas ni orkar läsa för jag är så förvirrad. Just nu är min häst hos fodervärd, eftersom jag studerar. Fodervärden har blivit...
2
Svar
38
· Visningar
5 865
Senast: Martina_m
·
L
Hästhantering Hej jag skulle behöva lite hjälp av alla som kan svara! Jag ska köpa ett 5 årigt D-ponny sto om hon går igenom besiktningen. Men...
2
Svar
20
· Visningar
4 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp