Hej, Min Doberman mår inte bra.

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare lumberjack
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 430
L

lumberjack

Hej,Ny här på formumet.

Min hund är hängig.
Han har inte den där kicken,energi explotionen om jag säger "Kiss å Bajs" för då i vanliga fall då vill han ut å ha kul.

Tog tempen på Honom idag 38,8mellan 38 och 39 är normalt.
alltså ingen feber.

Igår var han hängig och seg.
Han har inte ont någon stans eller något.
Jag har kännt över allt på honom.
Fick ett finnt ben å jag gosade å allt möjligt å försökte få fart på honom.
Idag tänkte greja middagen idag så för idag 2010-02-11 ca kl 10:00 Gick Pointjack och jag mot kvantum ca en 300 meter bort.

Han går så försiktigt fram med låg svans föring, även huvudet låg profil.
Han är seg å ca var 100 meter är precis som om han stanar upp å står still.
å han ser ut precis som om han står å dag drömmer som människor kan göra, helt borta..

Han har INTE några problem att kissa.
Han har bara inte någon lust,empati till Initsiativet av att villja vara positiv..
Orolig för han... känns som om han visar att nu är smöret sålt å pengarna stulna å hela tiden slokande hängande öron!.

Jag ringde vetrenären å så sa dom att det skulle kosta 450kr för att undersöka honom kliniskt. å blodprov kostar en lusing så ca 1900kr kostar det men då har du ett recept!!.

Jag sa "Ganska sötsurt" i telefonen att "Vetrenärs utbildning behöver verken DU eller JAG för att fatta att något är tokigt på min hund om du skulle se honom och känna honom, å det lär endast kunna få ett svar igenom ett direkt blod prov på honom och sedan tycker jag att vi hörs av när labbet har givit svaret."!!.

Vetrenären tror det låter som en Infektion.
Vetrenärer har i allfall vett att ta betelt!!.
vist det är ju inget igemförelse med häst , men ändå.
Jag Tycker det är Kliniskt dålig ursäkt att ta betalt,behöver inte undersöka min hund för ett blod prov.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hej, Min Doberman mår inte bra.

Ehh...

Vad vill du ha för svar?? Jag tycker det låter som att din hund är sjuk och behöver undersökas för att kunna få en diagnos och få hjälp. Punkt.

Hej,Ny här på formumet.

Min hund är hängig.
Han har inte den där kicken,energi explotionen om jag säger "Kiss å Bajs" för då i vanliga fall då vill han ut å ha kul.

Tog tempen på Honom idag 38,8mellan 38 och 39 är normalt.
alltså ingen feber.

Igår var han hängig och seg.
Han har inte ont någon stans eller något.
Jag har kännt över allt på honom.
Fick ett finnt ben å jag gosade å allt möjligt å försökte få fart på honom.
Idag tänkte greja middagen idag så för idag 2010-02-11 ca kl 10:00 Gick Pointjack och jag mot kvantum ca en 300 meter bort.

Han går så försiktigt fram med låg svans föring, även huvudet låg profil.
Han är seg å ca var 100 meter är precis som om han stanar upp å står still.
å han ser ut precis som om han står å dag drömmer som människor kan göra, helt borta..

Han har INTE några problem att kissa.
Han har bara inte någon lust,empati till Initsiativet av att villja vara positiv..
Orolig för han... känns som om han visar att nu är smöret sålt å pengarna stulna å hela tiden slokande hängande öron!.

Jag ringde vetrenären å så sa dom att det skulle kosta 450kr för att undersöka honom kliniskt. å blodprov kostar en lusing så ca 1900kr kostar det men då har du ett recept!!.

Jag sa "Ganska sötsurt" i telefonen att "Vetrenärs utbildning behöver verken DU eller JAG för att fatta att något är tokigt på min hund om du skulle se honom och känna honom, å det lär endast kunna få ett svar igenom ett direkt blod prov på honom och sedan tycker jag att vi hörs av när labbet har givit svaret."!!.

Vetrenären tror det låter som en Infektion.
Vetrenärer har i allfall vett att ta betelt!!.
vist det är ju inget igemförelse med häst , men ändå.
Jag Tycker det är Kliniskt dålig ursäkt att ta betalt,behöver inte undersöka min hund för ett blod prov.

Det här var nog ett av det dummaste inlägg av någon som har ett uppenbart sjukt djur jag sett!

Anser du att veterinärer ska jobba gratis eller vad är det du vill få ut av ditt inlägg?

Det här var nog ett av det dummaste inlägg av någon som har ett uppenbart sjukt djur jag sett!

Anser du att veterinärer ska jobba gratis eller vad är det du vill få ut av ditt inlägg?
Instämmer, har grunnat på inlägget ett tag.
Vilken veterinär tar enbart blodprov utan att undersöka hunden? Det torde klassas som tjänstefel.
Att hundägaren tror att hunden inte har ont säger mer om dennes okunskap om hundar.

TS verkar ha missat att man som djurägare har skyldighet att ta en sjuk hund till vet, för utredning, ev diagnostisering o ev behandling.

Välkommen till verkligheten. Det kostar att ha djur.

Välkommen till verkligheten. Det kostar att ha djur.
Nämen se, det vet jag, men förmodligen inte TS.
Vill du skriva allmänt i tråden så skriver du KL eller knappis eller något, om du nu inte vänder dig direkt till TS o svarar på dennes inlägg.

Jag förstår heller inte vad du är ute efter. Poliklinikavgift, som jag antar att de 450 kr är, tar alla djursjukhus, oavsett om man ska ta ett blodprov, röntga, eller vad som helst. Det är inget konstigt med det.

Hoppas att hunden tillfrisknar snart.

Det första jag skulle gjort är att åka till veterinär, sen vad dom anser dom vill kolla ska ju inte jag som ägare utan medicins kunskap bestämma. Tyvärr som andra skrivit så kostar det med djur, skulle jag inte vara beredd att åka till veterinär så fort min hund visar tecken på att något är på tok så ska jag inte ha djur. Detta är ett forum, här kan man bolla om frågor då alla har olika erfarenhet men det är EFTER man varit hos veterinär och fått en diagnos eller behandling. Inte för att komma fram till en diagnos med hjälp av andra. Åk till veterinär så dom får se vad hunden lider av. Hoppas vet kan hjälpa hunden och att han får hjälp.

Jaha, så man ska skriva KL om man klickar på "svara på detta" för att skriva ett inlägg i tråden som egentligen inte är ett svar till den personen där man valde alternativet "svara på..."?

Invecklat som tusan, hoppas du förstår vad jag menar, det blev väldigt rörigt skrivet :D

Ja, om du vill svara en specifik person klickar du på "svara på" under dennes inlägg, annars skriver man KL (=knapplån). Blir liksom lite lättare då att se vem som svarar vem.

Tack! Har hela tiden undrat varför det står knapplån och grejer i vissa inlägg, nu vet jag det, utmärkt.

sorry det var naturligtvis till trådskaparen. detta lilla KL
Sen tror jag nog de flesta fattade att det inte var riktat till dej

Ja det kostar en del att ta hunden till veterinären men förhoppningsvis så har du varit så förutseende att du har hunden försäkrad och du behöver därför inte stå för hela kostnaden om det drar iväg för mycket.
Såklart hunden ska undersökas av veterinären också och inte bara lämna blodprov.

Hoppas det inte är något allvarligt fel!

har man inte råda att ta sin hund till vet ska man inte ha ngn!
Snälla, skriv inte hela texten i fetstil det ger mig huvudvärk.

Jag instämmer med alla övriga här. Ta hunden till veterinären och få den ordentligt undersökt. Det är din skyldighet som matte/husse att göra det. Djur och små barn kan inte tala om vad det är för fel på dem, bara visa att något är fel genom att vara hängiga och/eller gnälliga.

Hunden kan mycket väl ha ont någonstans utan att den visar något när du klämmer. Veterinären har utbildning på att klämma på rätt sätt för att få fram om/var hunden har ont, det har inte du.

som jag förstår det så har hunden varit hos vet?

TS: Ja, veterinär är svindyrt men det är klart, de ska också ha betalt. Bara att bita i det sura äpplet. Den avgiften du pratar om kostar så fort hunden kommer in. Det är alltså inte bara för att veterinären ska klämma igenom hunden (vilket som sagt också kan vara bra iom att man inte alltid upptäcker tex att hunden har ont själv), utan en grundavgift.

Hoppas hunden blir bra snart.

Du skriver inte vad det är för ras?
Många små hundar eller korthåriga fryser ju när det är kallt och vill inte gå av den orsaken?
Kollat så det inte är så ”enkelt” som snöbollar i tassar/päls?
Är det salt på vägen? (svider)
Är avföringen normal?
Inte svullna analsäckar?
Klämt/känt överallt
Kollat att h-n inte luktar ila i munnen
Luktat i öronen?
Kollat tänder inga som ser konstiga ut

Hittar inget?
Ja då är det dags för veterinären!
Klinikavgiften ”slipper” man i regel hos privat veterinärer men i stort sätt samtliga kliniker har det.
Du har ett 100% ansvar för din hund, är han sjuk är det din skyldighet att gå till veterinär, punkt slut (är inte förhandlingsbart)

Såg nu att du skrivit att det är en Doberman, så det kan ju mycket väl vara kylan?
Prova att sätta på ett varmt täcke och se om det hjälper!

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka