JulleBulle

Trådstartare
Jag undrar om nån vet hur jag kan rida en super snäll häst som är bara 4 år! Han är en travade som har opererat sig i halsen så han orkar inte springa så mycket tror jag. Men jag vet inte om jag ska ta det lugnt med honom. Om ni har förslag skriv gärna till mig då:)



Bye!!!
 
Sv: Hej!

Ett tips kan vara att fråga hästens ägare hur denne ska ridas. Förhoppningsvis har h*n koll, då slipper du oroa dig!
 
Sv: Hej!

du ska inte rida en häst med en skada som inte är läkt. detets skule iaf inte jag göra. prata med ägaren o skaffa dig kunkskap om skadan o vad den innebär..

sedan när hästen är bra kan du rida enl vets o ägarens ordination.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
1 991
Senast: mily
·
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: Freazer
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 544
Senast: Ramona
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 457
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp