• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Desert_Wind
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 822
D

Desert_Wind

Har någon erfarenhet av viktboots? Vilka vikter använde ni, hur hjälpte det er häst? Min kuse musklar sig lite ojämnt och har fått rek om viktboots i fram.

Berätta gärna!

Jag använder vanliga (?) viktboots fram el. bak vid tömkörning och ibland när jag är ute och går med hästarna. Även vid longering funkar dom bra för mina hästar då de trampar på o använder bakbenen bättre.
Jag köpte mina på http://www.lillhastenistav.se och använder de vikter som finns i.

Hallojs!!

Jag använde till min arabvalack sk viktmanchetter. Dom sätts över skenbenen & man kan fylla på eller ta ut stavar efter behov. På Bazco så fick han ha fler stavar på h fr, då han belastade v fr mer & därmed ojämt. Jag köpte dom av Tore Persson i Strömsholm. Ta kontakt med honom, för dom är verkligen jättebra. Det skall vara bättre med manchetterna, än boots, då det inte sliter lika mkt på benen. Viktmässigt så vägde dom som grund ca 400 gr tror jag, sedan var där blystavar á 50 gr som man fyllde på med efter behov.
Bazco blev mkt bättre, framförallt jämnades hovarnas storlek ut, då vfr innan var mkt plattare, hfr var högre & smalare. Nu fick vi ju ej se fortsatt reslutat iom att andra skador satte stopp för hans liv, men hovis sa de sista gångerna att han kunde tagit bort kilen som Bazco gick med på v fr sedan ett par år. Så skillnad gjorde det! ( svammel...)

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
400
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
340
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har... 2
Svar
27
· Visningar
3 249
Senast: Elise4321
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V