• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare hoppryttare_Miró
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 974
H

hoppryttare_Miró

Hur högt är LD
LC
LB
LA

För stor häst?

Tack i förhand:) :D

Sv: hej:)

Måste bara observera att det inte heter LD,LC,LB å så för hästar längre....
Nu för tiden så säger man bara höjden på klassen, ex 1.10m eller 0.90m osv.
:)

För o va lite petig.. så tror jag att det heter "lätt 0.90 hoppning" osv upp till 1.20. sen "medelsvår 1.30 hoppning" osv... Fast det är bara vad jag tror. Ska kolla nästa gång ja e ute

Fridan skrev:
För o va lite petig.. så tror jag att det heter "lätt 0.90 hoppning" osv upp till 1.20. sen "medelsvår 1.30 hoppning" osv... Fast det är bara vad jag tror. Ska kolla nästa gång ja e ute
det säger man aldrig på tävlingar, däremot står det så om man söker på resultat på ridsport.se

Detta är maxhöjden på hindren i klassen. Om du hoppar en 0,90 tex så ligger ofta några av hindren under 0,90 och förstahindret brukar ligga på ca 0,80 (inte alltid..)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 209
Senast: sweep
·
Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
10
· Visningar
1 335
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
422
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka