Hejsan ! jag har blivit lite nyfiken

E

Estelle

på rasen Abessinier dom verkar välldigt fina, någon som har en sån och vet mer om dom priser osv...skulle jag bli jätte glad, eller om det är nån som har tips att ge på andra lite "finare" korthåriga inne katter (ni få g ärna lägga ut bilder och så) ..jag kan som sagt inet mkt
Burmorna lär vara fin också har jag hört ?! lr birma kanske det var
 
Korat förstås!! :love:
Fotoalbumet
Lättskött, otroligt vacker och social, älskar sina människor över allt annat.
Mer info hos Koratringen .
Det är en ovanlig ras, men nu är det en kull på gång i november, och en i februari-mars (Med importerade föräldrar)
Kostar 4-5000:- i inköp, sedan kan man ju inte låta bli at skämma bort dem för många slantar resten av livet :smirk:
 
Var det nå´n som nämde aby?????? :angel:

Det är ju den bästa rasen av dem alla....
Vad vill du veta då?
Pris:5500:- oftast dyrare för blå... :confused:

Gå in på min länk här nedanför o spana på godingarna... :D

Här är en relativt nytagen bild på min hane! :love:

http://hem.passagen.se/aucuparias/images/m1.JPG
 
Oj dom är välldgt dyra abessinierna säkert värda priset men jag har inte råd att lägga ut så mkt. Kostar alla så ? det går inte tat hitta nån utan stamtavla och så för ett par hundra ? tycker dom är så fina
 
Du hittar inte en seriöst uppfödd katt för några hundra, för då skulle uppfödarna gå fetback, det är inte direkt något man tjänar pengar på...
Vissa upfödare ger ett prisavdrag om katten har fel som gör att man inte kan avla/ställa ut, tex svansknick, navelbråck eller andra "skönhetsfel".
En katt utan stamtavla är inte en abessinier...

Nä, det kostar att köpa katt, och det bör det göra, eftersom katten ska vara vaccinerad, avmaskad, få bra foder osv, och de pengar man lägger på inköp av en "normal" raskatt är ändå bara en bråkdal av vad det faktiskt kostar att ha ett husdjur.
(Sen är det ju inget fel på "billiga" husisar heler, men då måste du själv lägga pengarna på vaccination och ID-märkning)
 
Har du tur så kan du ju få tag på en omplacering som gått ur avel,fast då oftast mot kastrationskostnad......o det blir iaf mer än ett par hundralappar....en vanlig omplacering kostar minst 2000:-,

Det är samma pris på abyssar vare sig de är till sällskap eller utställning/avel.

Det är få (om ens någon) som födds med defekt tex:knick eller liknande.
O så är det inte samma "färgkrux" som tex:birmor...att det ska vara si o så....blablabla...abyn finns bara i fyra färger o silvervarianter på dessa.

Inget vitt förekommer heller.... :smirk:
 
Om din hane blir kattnappad finns han absolut inte i Sundsvall, bara så du vet :angel:
 
Sorrel,viltfärgad,fawn o blå! o så silvervarianter på dessa såsom...blåsiler,fawnsilver osv...


ska leta upp bilder åt dig...en sekund bara..... :D
 
http://hem.passagen.se/aucuparias/
gå dit för att se:sorrel.fawn...o svartsilver ....såg att länkarna inte fungerade.... :smirk:
kOLLA PÅ BILDGALLERIET...lORANGA O mAZARIN ÄR SORREL,vALDEMAR ÄR FAWN O kimkullen ÄR SVARTSILVER!
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 242
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 289
Senast: LiviaFilippa
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 382
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 798
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp