Helig Birma

B

**BORTTAGEN**

Är det någon som har erfarenhet av dessa skönheter? Hur är de i sättet? samt vad ligger priset på en Birma? :bump:
 
Jag funderade själv på Birma innan jag köpte Yoga. Men jag blev avrådd, eftersom jag ville ha en avelshona och Birmor är svåra att avla på p.g.a deras standard. Som sällskapskatt spelar det ju ingen roll, och den är nog det vackraste som finns.

Priset ligger ungefär lika på alla raser, utom de som är lite mer ovanliga, typ Bengal, Sphynx och sånna. Snittpriset ligger på runt 5000:-.

Mvh Monika
 
Mina kostade 3000 kr st men de är inte helt korrekta på tassarna. Utställningsex är dyrare.
Eftersom det är så svårt att få den perfekta birman så finns det ganska många till salu som har ngt obetydligt fel.
Ex för mkt vitt på tassarna. :smirk:

Birman är perfekt som inomhuskatt, då de är lugna och vänliga i temperamentet. De är roliga och mkt personliga.
... I alla fall dom jag har!
 
Jag har en birmatjej hemma. Hon är fint tecknad, men har svansknick, så henne köpte jag för bara 1000:- (Hon var dessutom 7 månader gammal, och ägaren hade blvit allergisk). Sållskapsbirmor bruakr annars gär för ca 2000-3500 kr, utställningskatter för ca 5000-6000 kr.

Birmor brukar beskrivas som "lagom" vilket jag tycker stämmer väldigt bra. De är lagom sociala, lagom lekfulla, lagom lugna. En väldigt trevlig ras, och väldigt vacker. Finns numera desstom i väldigt många olika färgnyanser, min är sköldpaddsmaskad.
 
Birman är helt underbar! Har själv två gosiga, ulliga, blåögda hanar hemma! Dom har ett helt fantastiskt bra psyke och humör, är lugna och busiga samtidigt på något vis... :confused:

Men...en liten varningsflagga för vissa sjukdomar som drabbar just birma-rasen. Vill du veta mer så kan du PM:a mig.

Mvh
Cazandris
 
är jag helt fel ute om jag har fått för mig att birmor blir ganska gamla?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, någon som ser om detta är en hona eller hane? Helig birma 4 dagar gammal.
Svar
4
· Visningar
879
Senast: copernica
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en 3-åring hane, som vi funderar på att para. Har kikat runt lite grann, men inte riktigt förstått hur jag går till...
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: Sassy
·
Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 052
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag står inför det angenäma problemet att jag behöver en till katt 😁. Efter att ena katten blev sjuk och inte klarade en operation för...
2
Svar
28
· Visningar
2 141
Senast: Noxos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp