Helinackordering hyra?

M

Moppe

Vad kan man ta i hyra för helinackordering? All skötsel ska ingå, mat och andra utlägg vid sidan av. Vad är skäligt för det jobbet?
 
Tycker det beror på en hel del vad man kan ta i hyra.
Hur stallet ligger geografiskt?
Finns det upplyst paddock eller ridhus?
Hur stora är boxarna resp hagarna?
Finns det tillgång till spolspilta?

Hur mycket "lyx" finns det alltså? ;)
 
Ja här kanske inte är så mycket lyx mer än spolmöjligheter men i det här fallet så bryr sig ägarna till hästarn inte då de inte kommer att vara här. De är på resa och blivit försenade några veckor.
 
Förra våren betalade jag 2.500:- för helinackordering, tyckte det var ett överkomligt pris.

Kan tänka mig att du får räkna lite på vad det kostar med kallhyra (500 kanske) och så vad det kostar i foderväg och sen lägga på några hundralappar för jobbet du gör.

/Hippo
 

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
984
Senast: Rosett
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 105
Senast: Bee
·
IT & mobiler Går det att komma i kontakt med Telia utan att ringa dem? Jag avskyr att prata i telefon men hittar inga alternativa kontaktvägar och...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 621
Senast: Hedinn
·
Hemmet Eftersom hyresmarknaden är helt hopplös funderar vi på att köpa en lägenhet och hyra ut åt vår dotter, då vi är väldigt trångbodda. Där...
2
Svar
30
· Visningar
2 760
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp