Helsinfors t/r med samma plan

cirkus

Trådstartare
vem i hela friden ska man fråga om det är genomförbart?

Jag har tre katter i från Ryssland som jag har möjlighet att få till Helsingfors nästa lördag. Kruxet är att man inte får flyga till Finland hur som helst. Jag vill precis bara dit, plocka upp katterna och hem igen med samma plan. Jävla stress det vet jag men det borde gå att hinna
 
vem i hela friden ska man fråga om det är genomförbart?

Jag har tre katter i från Ryssland som jag har möjlighet att få till Helsingfors nästa lördag. Kruxet är att man inte får flyga till Finland hur som helst. Jag vill precis bara dit, plocka upp katterna och hem igen med samma plan. Jävla stress det vet jag men det borde gå att hinna
Flygbolaget?
 
Som privatperson är det troligen rätt svårt men om du har kattuppfödning eller liknande verksamhet så du kommer på jobbresa för att hämta katterna är det ett annat läge.
 
Som privatperson är det troligen rätt svårt men om du har kattuppfödning eller liknande verksamhet så du kommer på jobbresa för att hämta katterna är det ett annat läge.

Jag har kattuppföning men inte i företagsform ännu. :(

Just nu försöker vi ragga nån med finskt medborgarskap som kan tänka sig att göra resa t/r på lördag. Så om det finns nån frivillg här är det bara att anmäla sig
 
Och någon måste resa med katterna? De kan inte flyga själva från Finland?
Det brukar bli väldigt dyrt och krångligt.
Finns grupper på Facebook för folk som erbjuder sig ta med djur på sin resa, kolla där @cirkus ? Ett annat alternativ är att du köper en biljett till uppfödaren som sedan går genom säkerhetskontrollen så ni kan träffas där inne med katterna? Då behöver du inte korsa gränsen.
 
Det brukar bli väldigt dyrt och krångligt.
Finns grupper på Facebook för folk som erbjuder sig ta med djur på sin resa, kolla där @cirkus ? Ett annat alternativ är att du köper en biljett till uppfödaren som sedan går genom säkerhetskontrollen så ni kan träffas där inne med katterna? Då behöver du inte korsa gränsen.

Ah - det där är en bra plan. Frågan är bara om det är vattentäta skott mellan på och avstigande
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 333
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 820
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 336
Senast: Ajda
·
Småbarn Sonen har tidigare gått hos dagmamma men av olika anledningar så har vi nu bytt till kommunal förskola. Bytet har gått över förväntat...
2
Svar
26
· Visningar
5 739
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp