Helskodda ridbyxor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare guzzi my love
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 57
  • Visningar Visningar 2 993
G

guzzi my love

Helskodda ridbyxor tycker jag är bäst.Dom är sköna och man får så bra gräpp i sadeln.:) men knäskodda är också sköna.Vad rider ni i?Jag rider i helskodda ibland och knäskodda ibland men mäst helskodda.:rofl:

Sv: Helskodda ridbyxor

Orka knöla på sig ett par ridbyxor!

Rider i jeans..

Ridbyxorna bor i garderoben tills det är värt att plocka fram dem i vår!

:p

Hej!!
Jag gillar också helskodda,mycket bättre grepp om sadeln och hästen.:)
Men rider också i mina gamla jeans,jätte skönt...:smirk:

Ja det är jätteskönt med helskodda med sånna som bara har vanligt tyg glider man i men dom är sköna.Har sånna när jag rider barbacka.:)

Alltid helskodda. Tävlade i oskodda för något år sen, men nu är det slut med det också.

Vad är det för fel på oskodda? Va? va? va?

Jeans är skönt att rida i men varmt ibland och jag tycker det är jobbig att rida i jeans.Gjorde det när jag var liten.(rida i jeans) :rofl:

*Lisa* skrev:
Vad är det för fel på oskodda? Va? va? va?

Är man van vid helskodda så trillar man av! :angel: Dessutom är det hopplöst för oskodda är uppslitna på några månader.. :crazy:

mumin skrev:
Är man van vid helskodda så trillar man av! :angel: Dessutom är det hopplöst för oskodda är uppslitna på några månader.. :crazy:

Jaha.. så man måste ha helskodda för att sitta kvar på sin häst?

Är man bättre på att rida om man klarar av att ha oskodda då eller?

*Lisa* skrev:
Jaha.. så man måste ha helskodda för att sitta kvar på sin häst?

Är man bättre på att rida om man klarar av att ha oskodda då eller?

Nä, inte ett dugg, men det är ett konstaterande att om man alltid rider i skodda så är det stor skillnad att vara utan.. Och då är det dumt att ta den smällen på en tävling.

Jag rider i helskodda för att det är skönare, snyggare, hållbarare, stabilare, osv och dte var det frågan handlade om.

Jag rider alltid i helskodda, tycker dom är snyggare och håller längre. Har (oplanerat) ridit i jeans ett par gånger, vilket var helt okej då man väl lyckats ta sig upp på hästen.. :angel: :D

Jag rider aldrig i något annat än helskodda ridbyxor.

Jag rider mest med helskodda. Ibland även med helt oskodda.

Det är inget fel.Jag har sagt att jag brukar rida i det barbacka dom är också sköna men helskodda är skönare :rofl: Tycker jag

Man sitter bra i sadeln med helskodda.Man är inte bättre för man inte har det eller om man har det.

Rir dressur med helskodde, hopper med kneskodd eller bare tøy.

Jag har hittils ridit i knäskodda, eftersom de helskodda var så :confused: :( :eek: :o :cry: :mad: :eek: dyra sist jag befann mig i en ridsportaffär. Men nu är det dags att köpa igen och den här gången får det faktiskt bli ett par helskodda, kosta vad de kosta vill... Eller nej.
Men jeans tycker jag blir förfärligt halkigt och stelt, vad har ni för enna superbyxor..?:o :bow:

Jag rider bara i helskodda ridbyxor. Men ibland kan det bli mjukisbrallor, när jag är lite lat och inte orkar byta om ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 323
Senast: Silje
·
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
579
Senast: Kristall10
·
Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 550
Senast: DarkInNight
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att... 2
Svar
20
· Visningar
1 913
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer