Helsyntetisk westernsadel

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Naomi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 838
N

Naomi

Funderar lite på att köpa en helsyntetisk westernsadel. Dom väger visst bara 6 kg och det är jättebra. Men dom är så billiga!! Då blir jag genast misstänksam. Är dom verkligen bra?? Vill inte ha en sadel där nitar o sömmar far åt skogen på en gång. Är det någon som har erfarenhet av dessa sadlar??

Sv: Helsyntetisk westernsadel

Vi har några sådana i stallet (big Horn). Inget fel på dem- håller i en evighet! Dom har förstås inte samma "känsla" som en lädersadel men är helt klart prisvärda sadlar :)

Liknande trådar

Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam... 2
Svar
28
· Visningar
2 503
Senast: Ginne
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 862
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 500
Senast: Edla
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 218
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18