helt skinnklädda tyglar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare -moa-
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 011
M

-moa-

Någonsom vet om det finns nåt märke som har helt skinnklädda tyglar?
Alltså hela vägen från bettet till mittdelen.
Med eller utan stoppar går bra.

Har inte lyckats hitta några :(

Sv: helt skinnklädda tyglar?

Menar du helt vanliga lädertyglar eller vad menar du?

Om du menar helt vanliga lädertyglar så går de att hitta i princip varje ridsportbutik som säljer tyglar. Vill man ha några i riktigt skön kvalité så får man leta lite bland välsorterade ridsportbutiker och då vara redo på att de kanske är lite dyrare...

Nope jag menar dom som är skinnklädda, typ som med kalvskinn på hela tyglarna överallt.

Typ som dom från Globus fast hela vägen ner till bettet, dom är tyvärr vanligt läder i början ca. 50cm. vilket jag inte vill ha.

Va, har dom sånna? Är ganska säker på att dom inte har det. Har klämt på deras kantflätade (för ett par bra mjuka sånna letar jag med) men tyckte dom var för hårda. Får nog bli ett par Döbert istället för dom är så mjuka och sköna från början (fast dom har ju inte skinnklädda dock)
Tränsen är för små för min stora pålle så dom går bort direkt.

Jag har ett par kantflätare och dom är underbara! :love:
Tyglarna kostade strax över 900kr.

(Mina är från Dyon Collection, det finns en billigare också med sämre läder)

Jaha jag trodde det bara fanns "en" dyon så att säga, kanske får ta o se om jag kan hitta några att klämma på då.

Elaine: Ahh ja sånna var det, perfekt! Tack så mycket! (det enda som fattas är att dom skulle vara i XFull med men det har jag inte hittat så får väl nöja mig med för korta haha)

hubertus tyglar är ganska långa så mät! Jag hade stl ponny till 160cm häst tidigare.

Tack! Kankse kan gå vägen ändå då :) utan att behöva förlänga dom.
Är ju trevligt om man kan låta stackars hästen skritta av lite vettigt.

Jag visste aldrig hur krångligt det är att hitta saker som passar stora hästar förrän jag hade en! (har ahft isisar innan och araber och ponnys så...det var lite ändring.)

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
581
Senast: Elo
·
Utrustning Min häst gillar att kli sin svans och det är ju skitfult 😝 På tjockare stalltäcken finns oftast svanslapp MEN på ofodrade/tunna...
Svar
9
· Visningar
636
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
770
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka