Bukefalos 28 år!

Heltäckande tjocka bra hagskydd?

M

-moa-

Har kikat runt lite på 'sök' och generellt på nätet men hittar inte riktigt det jag är ute efter så tänkte prova att få hjälp från själverkända buke ;)

Nu menar jag alltså märken på skydden, inte vart jag kan köpa dom för det är ju inte tillåtet enligt forumregler så skriv inte det...bara märken!

Jag letar efter ett par slagtåliga (inte allt för tunna alltså) och täckande skydd att ha i hagen på min stora pålle när han går ut med dom andra, som är fullt broddade och nyss gav min andra lilla pålle en rejält broddskada :(
(mina är inte broddade alltså men går med hästar som är det och jag vill inte ha en upprepning av djup 10cm lång broddskada på benen)

Dom ska täcka MINST hela kotorna och skenbenen, men gärna längre ner också.

Hööks damasker med ludd i gillar jag, dom är så tjocka och bra MEN tyvärr täcker dom ju inte nertill så bra så nu vågar jag inte ha dom till det (tyckte det räckte tills lillen fick såret långt ner och dumt till)

Såg Equilibriums hagskydd och dom såg bra ut passformsmässigt, men frågan är om dom inte är lite tunna?
Tyckte dom såg flimsiga ut....så skyddar väl inte så bra vid slag?
edit: såg nu att dom även har en modell som heter "hardy hagskydd" som är lite tjockare, men ser ut att ha sämre passform..någon som provat dom?

Får ju gärna vara billiga men å andra sidan kostar skador mer så alla prisklasser är väl välkoman som förslag.

Snälla hjälp mig hitta lämpliga kandidater! Just nu är han på boxvila men ska ju ut snart...så är ltie tidspress känner jag.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Heltäckande tjocka bra hagskydd?

Jag funderade starkt på att köpa två par Veredus Piaffe + skydden som hör till som sitter runt kronranden, när min häst
skulle gå ut i större hage igen. Snacka om heltäckande. :D Två gånger har hon nu dragit på sig en senskada i hagen. :mad:

Men det räckte för henne att ha lurviga skydd liknande dom från hööks.
 
Sv: Heltäckande tjocka bra hagskydd?

ja dom är jättetunna! piaffe är också ganska tunna, piaffe evo är däremot rejäla.

jag har jacsons damasker med ludd samt horze neoprenboots runtom. funkar bra!

vill du ha heltäckande så satsa på proffesional's choice kopior (orginalet ska EJ användas som hagskydd!). dom brukar vara ganska tjocka och täcker hela kotleden.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp