heltids jobb å hund??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare milles mamma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 845
M

milles mamma

ni som har det hur löser ni det,låter ni hundarna vara hemma hela dagen?? tar ni med dom till jobbet?? ng släkting som tar hand om den/dom,el har ni hundgård??

Sv: heltids jobb å hund??

Dagmatte/husse tycker jag är en bra lösning, många äldre personer tycker om att promenera med en hund. Ensamma hela dagarna tycker jag inte de ska vara.

Har jobbat deltid och pluggat sedan jag skaffad min första hund. Nu jobbar jag heltid och har två vuxna hundar som är hemma om dagarna men blir rastade av en dogwalker vid lunch. Jag är inte helt nöjd med lösningen även om det "fungerar" och det är inte heller tänkt som mer än en tillfällig lösning. Har dock haft jättesvårt att hitta lämplig dagmatte och hunddagis finns det inga platser att få på (och det är för dyrt).

Sätt upp en lapp i affärerna eller annonsera i en tidning. Alltid nån som ser lappen.

Min fjant ligger på jobbet och blir "Åååååh:ad" och "naaaaaw:ad" av kunderna.

Har hundgård.Men där är de endast om jag och min sambo är borta,är aldrig där annars.De tillhör ju familjen så jag vill ha dem i hundgården så lite som möjligt.

Svärmor passar vår hund när vi jobbar båda två. Just nu pluggar jag så det är sällan det blir så. Min svärmor är sjukskriven läääänge till, har hund själv som funkar toppen med vår lillkille så för oss är det perfekt:)

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 508
Senast: ufot
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 109
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 362
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 531
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka