Hemgjorde sadelhängare?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare pannkakssmet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 869
P

pannkakssmet

Jag antar att det är någon på det här stället som har det, och eftersom jag inte anser mig ha råd att lägga ut pengar på dom där metall-miffona som finns överallt så vill jag se hur ni har konstruerat era egna!
Ge mig bilder tack! Jag ska bli händig! :p

Sv: Hemgjorde sadelhängare?

såna här hade vi på ridskolan. är gjorda av ca 10 cm breda brädor, drygt 1 cm tjocka har jag för mig
sadelh.jpg

Hmm. Hur är dom för bommen då? Dom ser ju onekligen lite smala ut.
Men med mer stöd på sidorna borde det ju fungera.

Fast jag tycker dom är rätt fula med, och så vill jag göra nått själv för en gångs skull. ;)

det var aldrig några problem på ridskolan. sadlarna låg stadigt och var lätta att hänga upp/ta ner

Jag ska rita lite! Vänta så ska du få se en bild :D

Edit: Sådär!

ngytdu.jpg

Bilden till höger är rakt framifrån och bilden till vänster är från sidan. Själva hängaren är så pass bred att sadeln vilar på bossorna, och tack vare de lite vinklade kanterna så går de även upp lite i kanalen. Sadlarna ligger jättestadigt och de är lätta att ta ner.

Senast ändrad:

Man tackar för det mycket proffsiga bilden!

Jag får ta och exprimentera lite.

ta en ca 60 cm lång bräda bred ca 3-7 cm o sen köper du bara en träkonsol från ikea ex Valder(tror jag de heter9 tror jag de heter (kostar 2 st för 25 kr)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
640
Senast: Pegasus63
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 159
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 087
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka