Hemkonservering av livsmedel.

Men vem vet hur de somrarna kommer att bli? Med tanke på årets, och klimatkrisen så kan vi nog inte räkna med att kunna odla och skörda på samma sätt som tidigare, tror jag.
Du är helt inne på min linje, vi kan ju inte heller vara säkra på att ha el året runt heller, det kan hända mycket i vår skakiga värld och det är därför jag flyttar med vedspisen ut i containern när jag bygger upp köket där. Jag prioriterar tak över huvudet, mat på bordet och värme, allt annat är ren bonus.
 
Det ska kollas, tack! Jag måste iallafall köra igenom det som ska bli land en gång med fräsen för det har legat en hel massa år för fäfot men med fräsen på minilastaren är ju det minsta problemet och går i ett nafs men sen blir det täckodling. :up: Jag ska ju gödsla upp landet också för här är det styv lera men jag har ju en hel dynghög att ta av sen jag hade häst så den är ju välbrunnen och fin. :)
Om du följer Saras råd så kommer du inte behöva köra någon jordfräs, lite av grejen med det hela. ;)
 
Om du följer Saras råd så kommer du inte behöva köra någon jordfräs, lite av grejen med det hela. ;)
Ämenallså, förstör inte det här nu, jag har ju letat länge efter en sån fräs till rätt pris och så dök den äntligen upp :banana: och så menar du att jag inte ska använda den. :banghead: F*n ta dig som förstör hela planeringen. :arghh: Nu är jag kränkt IGEN! :(




:D
 
Nu är tredje satsen äpplemos avklarad och jag har blivit kär i min All American Canner :love: och bara 2 burkar har "blåst" hittills av 30 och dom burkarna är experiment för att ta reda på fyllnadsgränsen, innehållet kokar ju inne i burkarna så det här är mycket mera annorlunda än vanliga varmvattenkonserveringen för här snackar vi sterilisering av innehållet. Nu är det slut på konserveringsmedelstillsatser här (nej jag är inte ett dugg orolig över att dom skulle kunna vara farliga men dom är alltid slut eller för gamla när jag ska ha dom) :meh: och livsmedlen kommer att hålla längre än jag håller. :D
Jag siktade på 10 kilo mos först men jag är uppe i 15 :o och kör nog 15 till. :D

@hastflicka borde ju ha en hel del fina recept på vad man kan tillaga och konservera för cannern är ju från landet over there. :)
 
Nu är tredje satsen äpplemos avklarad och jag har blivit kär i min All American Canner :love: och bara 2 burkar har "blåst" hittills av 30 och dom burkarna är experiment för att ta reda på fyllnadsgränsen, innehållet kokar ju inne i burkarna så det här är mycket mera annorlunda än vanliga varmvattenkonserveringen för här snackar vi sterilisering av innehållet. Nu är det slut på konserveringsmedelstillsatser här (nej jag är inte ett dugg orolig över att dom skulle kunna vara farliga men dom är alltid slut eller för gamla när jag ska ha dom) :meh: och livsmedlen kommer att hålla längre än jag håller. :D
Jag siktade på 10 kilo mos först men jag är uppe i 15 :o och kör nog 15 till. :D

@hastflicka borde ju ha en hel del fina recept på vad man kan tillaga och konservera för cannern är ju från landet over there. :)

Hastflicka ar inte sarskilt interesserad in saftning och syltning i nagon form ... jag har kopt extra frysar nar jag behovt i stallet.:angel: Det enda jag vet om "All American Canners" ar att de ar sarskilt lampade for fisk och kott ... och alla sorters gronsaker.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp