Bukefalos 28 år!

Hemlig - eller välkänd - hotellpärla i Göteborg?

Tassetass

Trådstartare
Med lite kort varsel ska jag och maken eventuellt iväg till Göteborg och sova två nätter på hotell nu på söndag till och med tisdag. Alla dessa sökmotorer för hotell i all ära, men vad sitter Buke på för expertis i ämnet? Det viktigaste är att det är hyfsat centralt, eller lätt att ta sig till kollektivt, och god (läs: STOR!) frukost. Jag vill helst betala så lite som möjligt :p men med så kort varsel är jag ändå beredd att pynta en del.

Hilfe, bitte!
 
Med lite kort varsel ska jag och maken eventuellt iväg till Göteborg och sova två nätter på hotell nu på söndag till och med tisdag. Alla dessa sökmotorer för hotell i all ära, men vad sitter Buke på för expertis i ämnet? Det viktigaste är att det är hyfsat centralt, eller lätt att ta sig till kollektivt, och god (läs: STOR!) frukost. Jag vill helst betala så lite som möjligt :p men med så kort varsel är jag ändå beredd att pynta en del.

Hilfe, bitte!

Pigalle verkar vara en riktig pärla!
Dock ganska dyrt.

Jag vill gärna prova Pigalle, Clarion Post & Bellora.

Pigalle ligger i Brunnsparken, Post vid centralen och Bellora på avenyn.
Finns många bra hotell i Götet överlag tycker jag.
Ett par nätter på Upper House på Gothia hade ju suttit som en smäck, men där är det dyrt. Som fan.
Vanliga Gothia kostar mindre, och ska också vara bra.
 
Med lite kort varsel ska jag och maken eventuellt iväg till Göteborg och sova två nätter på hotell nu på söndag till och med tisdag. Alla dessa sökmotorer för hotell i all ära, men vad sitter Buke på för expertis i ämnet? Det viktigaste är att det är hyfsat centralt, eller lätt att ta sig till kollektivt, och god (läs: STOR!) frukost. Jag vill helst betala så lite som möjligt :p men med så kort varsel är jag ändå beredd att pynta en del.

Hilfe, bitte!

Vi bodde på hotell flora två nätter nu i helgen. Fräscht rum, centralt, ett stenkast från Haga, nära till shopping och med en spårvagns hållplats strax utanför dörren. Frukosten var bland den bästa jag har ätit. Hotellet är inte jättestort så allt var fräscht. Brämhultsjuice, proviva, flera sorters skinka, bla serrano, kalkon. Salami och flera påläggskorvar och flera ostar. Frallor, surdegsbröd, grovbröd, croissanter mm. Yoghurt med flera sorters müsli och torkad frukt. Fruktfat med kiwi, apelsin, ananas, vattenmelon och honungsmelon. Bacon och den godaste äggröran på länge. Dessutom kan du äta frukost till 12.00 sommartid. Vi var proppmätta halva dagen, hungriga vid kvällstid :D
 
Kan rekommendera hotell Bellora om man mest är intresserad av ett bra läge och en skön säng (och självklart en god frukost). Jag och kompisen bodde där under horse show. Vi valde deras minsta rum som verkligen var litet. Men det var väldigt fräscht och mysigt, och skön säng. Det enda jag kan klaga på var att det luktade lite stekos på vårt rum, men jag kan inte tänka mig att det brukar vara så... Frukosten var väldigt trevlig. Den var italieninspirerad och de bakade brödet själva i en stenugn. Skulle gärna bo där flera gånger :). Mitt på avenyn och ändå var det mysig atmosfär.
 
Senast jag var i Göteborg så bodde jag på Clarion Post. Det var bra och ligger precis vid centralen. Jag minns inte frukosten, vilket innebär att den inte stack ut åt något håll. Och eftersom jag är kräsen med frukosten (rejäl buffet är mitt krav) så betyder det att den var bra. Kommer jag ihåg en hotellfrukost så höll den antingen inte måttet av någon anledning eller så innehöll den något speciellt som inte alla har.
 
Posthotellet har fått diverse betyg som stadens bästa frukost. Men jag skulle kolla på Hotel Lilton. Det ser så fint ut utifrån och frukost på verandan.
 
Senast bodde vi på Clarion Panorama, ligger med utsikt över Liseberg så inte exakt jättecentralt. Det är dock en helt fantastisk utsikt från rummen som ligger högt upp. Frukosten var stor och mycket bra. promenadavstånd in till stan.
Prisvärt i jämförelse med de centralare hotellen.
 
Jag gillar Hotel Odin. Prisvärt och centralt.

Skulle ni vilja pynta en del kan ni alltid kolla på Dorsia, det är fantastiskt men kostar ju därefter också.
 
Clarion Post har UNDERBAR frukostbuffé. En kock som står och gör customized omeletter förutom allt det självklara på en riktigt bra och stor hotellfrukost. Viktigast för mig är färsk frukt, bra yoghurtbuffé med tillbehör, våfflor/pannkakor med nutella samt lite lyxigare pålägg som fina ostar och lax. De levde upp till allt!
 
Clarion Post har UNDERBAR frukostbuffé. En kock som står och gör customized omeletter förutom allt det självklara på en riktigt bra och stor hotellfrukost. Viktigast för mig är färsk frukt, bra yoghurtbuffé med tillbehör, våfflor/pannkakor med nutella samt lite lyxigare pålägg som fina ostar och lax. De levde upp till allt!

Plötsligt kände jag för att övertala särbon att ta en hotellweekend i Göteborg. Skräddarsydd omelett :love:

Hmm, företaget han jobbar åt är baserade i Göteborg... :sneaky:
 
Med lite kort varsel ska jag och maken eventuellt iväg till Göteborg och sova två nätter på hotell nu på söndag till och med tisdag. Alla dessa sökmotorer för hotell i all ära, men vad sitter Buke på för expertis i ämnet? Det viktigaste är att det är hyfsat centralt, eller lätt att ta sig till kollektivt, och god (läs: STOR!) frukost. Jag vill helst betala så lite som möjligt :p men med så kort varsel är jag ändå beredd att pynta en del.

Hilfe, bitte!

Clarion Post är bra rakt igenom (med bassäng på taket dessutom). Mornington har varit bra men nu är det länge sedan jag var där.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp