Bukefalos 28 år!

Hemlig - eller välkänd - hotellpärla i Göteborg?

Jag kikade in på Booking.com nu och av de som finns tillgängliga och som kostar under 3000:- / två nätter skulle jag rekommendera Hotel Opera eller Scandic No. 25.

Hade jag lite större budget hade jag satsat på Hotel Pigalle! Ett av få hotell i stan som jag inte besökt själv (har jobbat mycket med att ordna avtal och samarbeten, hence många besök) men det ser helt underbart ut.
 
Jag kikade in på Booking.com nu och av de som finns tillgängliga och som kostar under 3000:- / två nätter skulle jag rekommendera Hotel Opera eller Scandic No. 25.

Hade jag lite större budget hade jag satsat på Hotel Pigalle! Ett av få hotell i stan som jag inte besökt själv (har jobbat mycket med att ordna avtal och samarbeten, hence många besök) men det ser helt underbart ut.

Bor man på Pigalle i helgen kostar det 3018 kr för två nätter. :D
Där vill jag också bo någon gång. Svårt att motivera när en har en utmärkt lägenhet 2,5 km därifrån bara... :p
 
Jag kikade in på Booking.com nu och av de som finns tillgängliga och som kostar under 3000:- / två nätter skulle jag rekommendera Hotel Opera eller Scandic No. 25.

Hade jag lite större budget hade jag satsat på Hotel Pigalle! Ett av få hotell i stan som jag inte besökt själv (har jobbat mycket med att ordna avtal och samarbeten, hence många besök) men det ser helt underbart ut.
Ni måste gå in på Pigalls hemsida och se hur de döper sina varmrätter :laugh:.
 
Bor man på Pigalle i helgen kostar det 3018 kr för två nätter. :D
Där vill jag också bo någon gång. Svårt att motivera när en har en utmärkt lägenhet 2,5 km därifrån bara... :p

Ja, fredag till söndag är förstås billigare, söndag till tisdag fick jag upp kring 4000:- :)

Det ser SÅ härligt ut. Och ja @Nebraska - helt underbart! :D
 
Jag bodde på hotell opera ett par dagar i våras. Mysigt litet hotell med bra frukost :) stort plus för att en kille i receptionen var den mest serviceminded personen jag träffat!
 
Med lite kort varsel ska jag och maken eventuellt iväg till Göteborg och sova två nätter på hotell nu på söndag till och med tisdag. Alla dessa sökmotorer för hotell i all ära, men vad sitter Buke på för expertis i ämnet? Det viktigaste är att det är hyfsat centralt, eller lätt att ta sig till kollektivt, och god (läs: STOR!) frukost. Jag vill helst betala så lite som möjligt :p men med så kort varsel är jag ändå beredd att pynta en del.

Hilfe, bitte!

Hotell Royal, lätt! Uppfyller alla kriterier utom möjligen priset, men annars den perfekta basen för Göteborgssemester.
 
Ska det vara billigt, så är Spar hotell,Majorna helt ok, spårvagn precis utanför. De har studentpris också (Behöver bara vara en av gästerna som är student) Dock är det inte mycket som slår posthotellets frukost! Gillade iofs Scandic No 25s frukost med!
 
Dorsia var min första tanke, men dyrt! Hotell Royal är makens favorit, han bor på hotell i Göteborg ett tiotal gånger om året.
 
Clarion Post har UNDERBAR frukostbuffé. En kock som står och gör customized omeletter förutom allt det självklara på en riktigt bra och stor hotellfrukost. Viktigast för mig är färsk frukt, bra yoghurtbuffé med tillbehör, våfflor/pannkakor med nutella samt lite lyxigare pålägg som fina ostar och lax. De levde upp till allt!

Och jag är så tråkigt kräsen att jag tycker att det (åtminstone på bättre hotell) ska finnas möjlighet att beställa omelett efter eget önskemål. Men är egentligen inte så förtjust i när det är en som står och tillreder dem i matsalen. Ser trevligt ut, visst. Men det påverkar effektiviteten och är det mycket folk samtidigt så kan det bli kö. Jag föredrar att en servitör tar upp beställningen och att omeletten tillreds i köket. Då kan jag i lugn och ro äta annat under tiden. :d
Håller med om det andra - förutom pannkakor och nutella. Uppskattar också mycket om frukosten har lokala specialiteter.
 
Radisson Blu Riverside, ligger strax intill Chalmers på Lindholmen. Buss eller båt är absolut smidigast dit.
Ligger inte mitt i, men absolut centralt.
Har en helt fantastisk frukost, och på kvällen en otroligt trevlig bar!
Trevlig inredning, otroligt bra utsikt från taket där det finns badtunna och bubbelpool.

Rekommenderar det starkt!
 
Nja, det är generellt dyrare att bo på hotell under veckodagar - veckans dyraste i snitt är natten mellan tisdag och onsdag. Men Gothia kan ju spela in i detta fallet också förstås :)

Va? Jag har alltid uppfattat det tvärtom när jag letat hotell?! Haha. Där ser man. Alltid lär man sig något nytt.
 
Va? Jag har alltid uppfattat det tvärtom när jag letat hotell?! Haha. Där ser man. Alltid lär man sig något nytt.

Det beror ju på hotellet också - det finns säkert sådana som är dyrare under helgen :) Och detta är (vad jag vet) snittpriserna i Göteborg just, kanske är helt annorlunda i andra delar av landet.
 
Va? Jag har alltid uppfattat det tvärtom när jag letat hotell?! Haha. Där ser man. Alltid lär man sig något nytt.

Oftast är det fullbokat och svindyrt i veckorna i många städer av affärsresenärer. På helgerna säger kedjorna att de har dålig beläggning, därav betydligt lägre priser.

Här i Linköping halveras priserna under fredag-söndag jämfört med måndag-fredag.
 
Va? Jag har alltid uppfattat det tvärtom när jag letat hotell?! Haha. Där ser man. Alltid lär man sig något nytt.
Städer som lever mer på helgturister än affärsresenärer har säkert högre priser på helgerna. Men min uppfattning är annars densamma som @sjoberga och @Anna. Jag har t ex lyckats boka ett större sällskap för halva priset på lyxhotell i Köpenhamn på helg t ex. Även i populära weekendstäder (Budapest, Paris t ex) är min erfarenhet att priset är lägre på helgerna, speciellt på vinterhalvåret. Det beror också lite på typ av hotell och prisklass. De större och dyrare hotellens främsta målgrupp är ju affärsresenärer och de är därför mindre bokade på helgerna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp