Hemlös katt

Sv: Hemlös katt

hihi ja det är verkligen mysigt och va snällt av dig att ta hand om den katten med, det är verkligen hemsk att folk kan se på hur katter går hemlösa och lider och sen att gå och skaffa sig en kattunge bara för att den är gullig tycker jag är själviskt jag tycker man ska ta hand om de som behöver hjälp istället så från och med nu så kommer jag bara ta hand om katter som behöver hjälp tex från såna katthem och så.

vet inte om jag skrev det men för ungefär 2 år sen så kom en katt till oss som vi tog hand om då med, sen har vi adopterat en katt från ett katthem och de 2 första tog vi hand om som kattungar de va bara skinn o ben med och hade massa skabb och sånt stackarna.
så de 4 katterna har mina föräldrar och jag flyttade ca 40min ifrån dem nu och här tog vi hand om denna parveln nu istället så totalt har jag egentlien 5 katter:)

oh han är hur mysig som helst nu kissen, första veckorna nästan ända fram tills nu så har han legat i en egen liten korg och bara sovit o sovit o sovit, o åt då, han äter t.o.m torrfoder fast han inte har tänder han gillar det bäst.
frågade veterinären men han sa att det inte gör så mycket eftersom katter med tänder inte tuggar så mycket endå de sväljer ofta bitarna hela endå om det är små bitar av torrfoder.

just nu får han både torrfoder och blött foder och börjar bli riktigt rund och jättefin i pälsen.

det är så gulligt för nu har han börjat leka massa med hunden, de springer o jagar varann och leker tafatt runt fotöljen de trivs verkligen ihop det är så kul.

idag så låg jag på soffan då bråkade de om vem som skulle få ligga i mitt knä katten gick o satte sej då blev hunden avundsjuk och försökte sätta sig i knät med då vaktade katten knät hela tiden hihi. det slutade med att vi alla somnade i soffan, hunden låg på min arm och katten brevid mitt huvud och spann hela tiden, hur mysigt som helst.

och nu vill han sitta i knät hela tiden så det går verkligen framåt, han känner nog att han börjar lära känna oss mer nu.

är så glad för att vi fick en så fin och mysig katt och att han mår så bra nu och slipper ligga där ute i kylan, usch han hade inte levt nu om vi inte tagit honom snyft.
 
Sv: Hemlös katt

Vilken sötnos! :love:
Det värmer i hjärtat att det är en katt mindre hemlös i kylan nu när det börjar bli vinter.
Hur mår Kissen annars? Är han pigg och frisk och har funnit sig tillrätta hemma hos er?

oh tack alla ni är så snälla, jag känner att jag förstår inte att folk har hjärta att se stackars katter svälta utan att ta hand om dem nej det skulle jag aldrig kunna.
ni som gjort samma sak ni är verkligen guld värda tänk om alla katter slapp gå hemlösa och hungriga utan kärlek och värme.

ja det är verkligen jättekallt här nu med snö det hade han aldrig klarat ute dygnet runt och utan att kunna gå in nånstans och torka och så tanig som han va.

jo nu mår katten toppen tror det tog ungefär såhär lång tid innan han återhämtade sig,
han har fått sista vaccinationssprutan nu och en sån spruta mot kvalster och blivit avmaskad och allt så nu ska han må bra, och mat såklart:)

han springer och leker massa, i början kunde man nästan tro att han var gammal(pga tänderna oxå) för han var så nere och gick bara hela tiden sprang aldrig.

men nu kan han få värsta fnatten och springa runt och jaga hunden:angel: och krypa under mattor m.m jättepigg och glad.
har jättefin päls nu som glänser och har blivit ännu mer kelen vill ligga i knät och bli klappad, pratar massa när man kommer hem med:)

han får gå ut när han vill sen öppnar han dörren själv och går in när han vill:angel: ibland går han en bit men ofast sitter han på trappen, han har kanske varit innekatt innan för han verkar hålla sig på samma ställe vågar inte gå för långt, när vi hittade han så hade han suttit på samma ställe i flera månader så han vågar inte gå för långt stackarn.
men det är skönt då vet man att han trivs endå:love: han gillar bäst att vara inne och ligga på stolen framför vedspisen:)
 
Sv: Hemlös katt

Vilken underbar historia. Vad härligt det är att det finns människor som du :). Vilken underbart söt liten kisse.
 
Sv: Hemlös katt

nu ligger han framför brasan det lilla livet och bara njuter av tillvaron.

hittils har han lärt sig gå i sele då menar jag verkligen gå i sele han spatserar jättestolt efter hunden och kommer när man ropar.

han har oxå åkte tåg satt i mitt knä hela resan jätteduktig.

kan åka bil nu med och börjar vänja sig mer och mer mådde lite illa till en början när han satt i bur gillar mycket bättre att kunna se ut.

hunden och katten sitter på hatthyllan i bilen och spejar.

när vi körde senast långt så somnade jag i bilen med hunden och katten i knät hihi liggandes och snusandes brevid varann;) de gillar verkligen varandra.
 
Sv: Hemlös katt

Vilken solskenshistoria Kissens liv har blivit :love:
Tack för att du uppdaterar oss, jag blir så glad av att läsa dina inlägg. Hoppas att ni får en fin första jul (av många) tillsammans!
 
Sv: Hemlös katt

kl

Kan du inte lägga in bilder igen? nytagna! :)

Han påminner mkt om min Nils...:D

Sen kan du pussa lite på Kissen och sen på din egen spegelbild! Gud vad skönt det är att veta att det finns sådana som du!

God Jul på er!!
 
Sv: Hemlös katt

oh ni är underbara va snälla ni är. såklart jag tar hand om honom skulle inte kunnat låta han suttit där och frysit ihjäl jag riktigt njuter varje gång jag ser honom ligga där och spinna framför kaminen i värmen han verkar så otroligt glad och nöjd att få känna värmen, så tacksam på nåt sätt. tänk att de verkar förstå att man vill dem väl.
sen ibland kryper han upp spinnandes i knät och tittar mig rakt in i ögonen och verkar säga "du är min vän" och så verkar han känna sig så trygg och ligger där och sover i mitt knä helt avslappnad.

ska fixa nya julbilder på honom så ni får se:) ska ta lite fina kort på kissen och hans bästa kompis Leo(min jack russel)
de springer alltid och leker och jagar varann hur busiga som helst sen nästa stund ligger de brevid varann och sover hihi

när de åker bil ska de alltid samsas om mitt knä båda två hihi.
 

Liknande trådar

Katthälsa Katt nr 1, 16år, överviktig och äter njurfoder sedan många år tillbaka då proverna visade på början till njursvikt. Har haft bra värden...
Svar
9
· Visningar
1 905
Senast: Fibusen
·
Övr. Katt Finns en katt jag sett flera ggr när jag brukar promenera, sett den på ungefär samma ställe jämt. Alltid jättekelig och slänger sig...
Svar
16
· Visningar
1 218
Senast: vallhund
·
Katthälsa Hej, jag håller på att förgås av sorg och dåligt samvete. Jag har tre hittekatter, varav den äldstes ålder har av veterinär uppskattats...
Svar
15
· Visningar
3 374
Senast: Sel
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 499
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vi som pluggar del VII
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp