Bukefalos 28 år!

Hemmabygge?

Sv: Hemmabygge?

Nu kom jag på vad bettet kallas! Rockwell citation bit :idea:
 
Sv: Hemmabygge?

Ett sånt här alltså:

557bd-2.jpg


"Severe bit used with a special attachment fixing centrally down the face onto the headpiece. This attachment draws on the nose and creates an extreme poll action where the rein pressure is applied."
 
Sv: Hemmabygge?

Nu har ju många redan svarat men bettet är ju en sak, men utöver har den som en fast martingal i grimman (vissa fäster ju i tränsets nosgrimma som "fast" martingal på ridhästar fast jag undrar om det inte är helt förbjudet numera och det är bra f ö) Här har man istället satt i grimman så det blir lite mildare men ändå inspänning mot att köra upp huvudet alltför högt. Tycker jag det ser ut som.
 
Sv: Hemmabygge?

Nu har ju många redan svarat men bettet är ju en sak, men utöver har den som en fast martingal i grimman (vissa fäster ju i tränsets nosgrimma som "fast" martingal på ridhästar fast jag undrar om det inte är helt förbjudet numera och det är bra f ö) Här har man istället satt i grimman så det blir lite mildare men ändå inspänning mot att köra upp huvudet alltför högt. Tycker jag det ser ut som.
Fast martingal (dvs rem från sadelgjord till nosgrimma) är ej tillåtet på tävlingar i sverige i ridsportförbundets regi. Däremot fullt tillåtet på träning hemma osv. Fast martingal är mkt vanligt i England/Irland och där tillåtet på tävlingar och anses som ett hjälpmedel speciellt för unghästar. I polo är fast martingal obligatoriskt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 336
Senast: SiZo
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: Nepenthe
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 393
Senast: Cattis_E
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
1 654
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp