Hemmabygge?

Sv: Hemmabygge?

Nu kom jag på vad bettet kallas! Rockwell citation bit :idea:

Ett sånt här alltså:

557bd-2.jpg

"Severe bit used with a special attachment fixing centrally down the face onto the headpiece. This attachment draws on the nose and creates an extreme poll action where the rein pressure is applied."

Nu har ju många redan svarat men bettet är ju en sak, men utöver har den som en fast martingal i grimman (vissa fäster ju i tränsets nosgrimma som "fast" martingal på ridhästar fast jag undrar om det inte är helt förbjudet numera och det är bra f ö) Här har man istället satt i grimman så det blir lite mildare men ändå inspänning mot att köra upp huvudet alltför högt. Tycker jag det ser ut som.

Nu har ju många redan svarat men bettet är ju en sak, men utöver har den som en fast martingal i grimman (vissa fäster ju i tränsets nosgrimma som "fast" martingal på ridhästar fast jag undrar om det inte är helt förbjudet numera och det är bra f ö) Här har man istället satt i grimman så det blir lite mildare men ändå inspänning mot att köra upp huvudet alltför högt. Tycker jag det ser ut som.
Fast martingal (dvs rem från sadelgjord till nosgrimma) är ej tillåtet på tävlingar i sverige i ridsportförbundets regi. Däremot fullt tillåtet på träning hemma osv. Fast martingal är mkt vanligt i England/Irland och där tillåtet på tävlingar och anses som ett hjälpmedel speciellt för unghästar. I polo är fast martingal obligatoriskt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 244
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 259
Senast: starcraft
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 940
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma