Hemmagjord Impression pad

Sv: Hemmagjord Impression pad

Den blev ju jättefin! Även om den är rosa! :D Men typiskt att jag bara har en flaska karamellfärg, då får det köpas mer :P Trodde faktiskt att en skulle räcka, det brukar ju räcka med bara ett par droppar!

Sydde fickorna idag och det var väl inte jättelätt att sy i med en halvkass symaskin så jag kommer nog ta tejp på sömmarna för syns skull :D

Se till att prova paden och lägg gärna ut lite bilder också så vi får se hur den hemmagjorda ser ut när man använt den :)

Nu är min klar!

Gjorde ett misstag och det var att inte hälla karamellfärgen i vattnet.. Så färgen blev inte optimal här heller! Men den funkar!

Provat en sadel som är för svängd

Jag tejpade sömmarna eftersom det kom in luftbubblor hela tiden annars :)

Kl

Hur mycket lera behövs ungefär?
( överlägger hur mycket play-doh jag måste tassa in i ungens rum och sno inatt)

20 * 55 cm har jag på mina! :)

Hmm.. det är rätt mycket lera. Om man räknar på receptet (1Kg mjöl, 600g salt, 100 g alun, 1 L vatten), så booorde det kanske vara 2,5-3 kg.. Beroende på hur mycket en liter vatten väger :) Tror det är rätt viktigt att man får lagom mängd lera för att få bra avtryck.

Jag håller på o kollar runt fortfarande :) Men har provat ett par stycken, de jag tyckt sett bra ut har jag provridit och någon har suttit bra :) Men inget köp ännu!

Shit, vad bra det blev :o Visa gärna bilder när du har använt den sedan, är jättenyfiken. Det är ju skitbra om man kan göra en egen! Har bomlös sadel från Masterback med rejäla, flyttbara paneler under. Då är det ju strålande att kunna testa passformen extra noga med en sån här padd då och då, och kunna flytta om panelerna så att sadeln alltid ligger perfekt.

20 * 55 cm har jag på mina! :)

Hmm.. det är rätt mycket lera. Om man räknar på receptet (1Kg mjöl, 600g salt, 100 g alun, 1 L vatten), så booorde det kanske vara 2,5-3 kg.. Beroende på hur mycket en liter vatten väger :) Tror det är rätt viktigt att man får lagom mängd lera för att få bra avtryck.

En liter vatten väger ett kilo :p Så leran väger 2,7 kg.

*kl
Hur har det gått med era paddar?
Fungerat bra? Stelnat eller gått sönder?

Satan, vad bra det ser ut! Rapport så här i efterhand; hur har den hållit för användning?
Jag måste ju nästan ha en sådan pad, eller iaf testa en så att jag vet vad jag tycker om den (med tanke på utbildningen), men 2-3k känns ju inte så lockande. Såatteh..nu vet jag vad jag ska göra på jullovet! ;)

*knapp*
Ska lätt göra en sådan! Men ni som gjort en redan några tips och råd?
Funderar över material och mått... Ge mig lite råd :D

Gjorde en sån här padd i somras, dock så blev degen liiite för hård och så blev det alldeles för mycket deg i påsen så det blev inget direkt tryck för det fanns inte plats för degen att ta vägen :p men en superbra idé så ska göra en ny och försöka lära av misstagen så den blir lite bättre denna gången :D

*kl

Och för oss lata med tummen mitt i handen och avsaknad av symaskin, kanske det är någon tillverkare här som vill sälja ett egensytt exemplar? :o :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund http://www.dogster.com/lifestyle/10-naughtiest-dog-breeds Vad säger ni om det? What Are the Characteristics of a Naughty Dog...
Svar
8
· Visningar
1 889
Senast: Sparkling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Geologins dag - Fråga en geolog

Hund, Katt, Andra Djur