Hemmagjorda kaninhinder

P

Pretty

Jag håller på att bygga lite hinder till min kanin och skulle gärna vilja få lite insperation och idér hur man kan göra :idea: Så skynda dig att ta kort på alla dina hemmagjorda kaninhinder och lägg ut bilderna här :)
 
Sv: Hemmagjorda kaninhinder

Start/Mål har alltså 2 likadana.


"Moroten"


"Hjärtat"


"Raket"


"Staket" Ska vara med "plank" till.


"Vattengraven"


Sen har jag bambu bommar, vita plaströr och plank.
 
Sv: Hemmagjorda kaninhinder

Snygga! Men jag fattar inte hur "raket" fungerar??
 
Sv: Hemmagjorda kaninhinder

Man sätter upp bommar på märlorna så att det blir som ett hustak som kaninen får hoppa över när hindret är maxat. Man kan även sätt upp bommar på bara främre raden så blir det ett rättuppstående men framåtlutande hinder. Man kan även låta bli att lägga på bommen högst upp så blir det ett lägre men ändå brett hinder.
Libra Artic kallar den typen av hinder för Pyramiden.
 
Sv: Hemmagjorda kaninhinder

det finns en jätte bra hemsida där det finns ritningar på kaninhinder! Besök den om du vill! lillasallys.se (tror jag :D :angel:
 
Sv: Hemmagjorda kaninhinder

Rätt gammal tråd, men tror ja hoppar in på den hemsidan är också i kaninbyggartagen. :)
 
Sv: Hemmagjorda kaninhinder

Här är ett par hinder som jag gjort. :)


Den översta kaninen är inte min. Det gröna hindret har jag byggt efter en ritning från ovanstående hemsida :)
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: Stinaelin
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 916
Senast: tanten
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 560
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Har någon byggt ett litet hundkrypin i sitt stall? Jag tänkte göra det och även få till någon värmekälla. Blir i ett hörn och så blir...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Pooh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp