Hemsida sökes

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare LillJay
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 534
L

LillJay

Jag har letat och letat efter en sida eller program som man kan göra egna hemsidor på. Inget tryout utan en riktig. Jag vill inte betala för det heller.. Jag vill kunna göra min egna adress till den också, utan att den har med passagen eller vad det nu är för sida..

Finns det något sånt? O.o

Sv: Hemsida sökes

om du menar egen adress typ www.minsida.se så får du betala
Finns flera webbhotell som erbjuder serverplats och du kan köpa dig ett namn. Dom brukar även ha ett enklare programm för att göra hemsidan

*kl*
Det går faktiskt att göra helt ok websidor med Word, som de flesta nog har i en eller annan version. :idea:
När det gäller att placera websidan på internet så är det som nilema säger, att man hyr plats på något av en hel massa webhotell. Själv har jag väldigt goda erfarenheter av Loopia, men det finns en hel massa olika webhotell med liknande villkor och kostnader. De företagen brukar ofta erbjuda hjälp med, eller länka till hjälp med, att registrera sitt så kallade domännamn. Man kan välja mellan en eller flera av en mängd ändelser - toppdomäner - som .se, .com, .nu och så vidare. Din domänregistrering kommer sedan att kosta pengar att upprätthålla, några tior eller någon hundring om året beroende på toppdomän. Ofta administrerar webhotellet dina kostnader för domänregistreringen.

I korhet har du alltså tre olika dimensioner att hålla reda på för din websida.
1. Skapa själva sidan, lokalt på din egen dator
2. Registrera och betala för ett domännamn som du väljer
2. Hyra plats på ett webhotell och ladda upp sidan dit

Du kan faktiskt göra det gratis på Google genom att använda dig av Google Page Creator.

Det enda du behöver göra är att upprätta ett Google-konto :)

Så man måste alltså alltid betala för ett webhotell? Finns det ingen gratisvariant?

Tackssam för svar.

Notepad (Anteckningar) kan man också bygga upp hemsidor med.

I början använde jag mig av Webs och sen för att slippa reklamen och förenkla adressen så använde jag mig av en subdomän.

Jag har använt mig av dot.tk för enklare adresser.
t.ex. www.namn.tk

Finns en gratis och en betalvariant, man får tillgång till mer grejer i den senare. Har funkat helt OK för mig iaf :)

Ni som använder dot.tk till era hemsidor, kommer det upp en massa jobbig reklam till gratis varianten.
Funderar på att göra en enklare hemsideadress till min hemsida men orkar inte med cjb.net då man måste uppdatera den var tredje månad och det har blivit mer reklam genom den nu än vad det var tidigare.

Så man måste alltså alltid betala för ett webhotell? Finns det ingen gratisvariant?

Tackssam för svar.

Vem har du som internetleverantör? ComHem, telia, Bredbansdbolaget m.fl. har ju att det ingår i priset ett visst utrymme fär hemsidor. Ok...du får ju ingen .com .se .nu adress men du kan lägga upp hemsidan...

på dot.tk får du en remsa överst med reklam, mest för dot.tk själva.
jämför stallbacken.tk med stallbacken.com så ser du vad .tk lägger till.

Ja det var ju inte mycket, tack för du visade!
Nu ska jag tänka över och ev slå det i verket! :)

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
312
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 435
Senast: LinnK
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 691
Senast: Dentaku
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
891
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka