Hemside problem

MalanMjöl

Trådstartare
Har ett problem med hemsidan som jag gjort till min pappa. Han fick först gjort en hemsida av ett företag (YR) och registrerat ett domännamn (.com) his Nictrade... Tror det är så iaf, litar inte riktigt på att han har rätt för sig... :p

Sedan gjorde jag då en hemsida till dem och vi sa upp avtalet med YR. Dock har vi kvar domänen hos nictrade. Saken är det att vi fortfarande ligger på YR's server, men vi har alltså inget avtal med dem.

Folk ringer och säger att vi fortfarande är kunder hos YR, vilket vi ju inte är, men ligger på deras server och vissa kan ej se hemsidan för de har blockerat det företaget... Dessutom är nictrade något form av dotterbolag till YR.. *soppa*

Skulle vilja veta någon anna bra server att lägga upp sidan på och hur får man med sig domännamnet till den nya servern?? :confused:

Sv: Hemside problem

I princip alla andra servrar / webhotell är bättre än YR. Förutsatt att de inte är någon alltför välbesökt sida fungerar nog de flesta webhotell. Bra att googla lite på dem innan se om någon har några synpunkter, här är t.ex. ett test från råd och rön
http://www.radron.se/upload/Webbhotell2.pdf

Yreg / YR / Commitnet är ökända för att lura kunder, brukar vara rätt jobbigt att komma ur deras avtal. Inte omöjligt att de även registrerat domänen i eget namn istället för ert, kan då bli problem att få loss den också.

Välj ut ett webhotell som känns bra som ni vill använda framöver. Kontakta dem med frågor om att byta från YR, de borde ha stött på problemet ett antal gånger förut och har säkert bra tips på hur man skall komma vidare.

Sv: Hemside problem

Ok, jo det har vi ju också fått höra...

Har ju själv gjort hela hemsidan så behöver bara själva lagringsplatsen, men ska kika runt lite. Tack för svaret! Förmodligen är väl domänen registrerad på dem då eftersom vi fortfarande finns på deras server trots att avtalet med själva Yr är uppsagt...

Liknande trådar

T
Hästmänniskan De senaste veckorna har jag kartlagt vilka av Sveriges ridföreningar som använder sig av krypterad dataöverföring (TLS, även känt som...
Svar
14
· Visningar
1 910
Senast: Stereo
·
Avel Förra året när en av våra ston skulle betäckas med en utländsk hingst beställde jag direkt från hingsthållaren. Den ligger i Tyskland... 2
Svar
24
· Visningar
3 435
Senast: chap13
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Muddypaws 24/25